تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۱۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست جهاد کشاورزی دزفول خبر داد ؛
پیش‌بینی تولید 6 هزار تن شکر از مزارع دزفول
سرپرست جهاد کشاورزی دزفول گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به برداشت محصول چغندرقند از مزارع شهرستان، حدود 6 هزار تن شکر تولید شود.

احمد زارعی امروز اظهار کرد: در شهرستان دزفول حدود 2 هزار هکتار کلزای دانه‌ای و یک‌هزار هکتار کلزای بذری کشت شده است.

وی اضافه کرد: برداشت محصول کلزای دانه‌ایی آغاز گردیده و پیش بینی می‌شود حدود 6 هزار تن محصول کلزای دانه‌ای در شهرستان برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: شهرستان دزفول در تامین بذر مورد نیاز کلزای کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برداشت محصول کلزا در شهرستان توسط 30 دستگاه کمباین در حال انجام است.

وی همچنین ابراز داشت: اداره تعاون روستایی شهرستان با همکاری شرکت‌های تابعه خود مسئولیت خرید تضمینی کلزا را در شهرستان برعهده داشته که به کشاورزان کلزا کار توصیه کرده کلزای تولیدی خود را به مراکز خرید تعاون روستایی تحویل دهند.

زارعی بیان کرد: کشاورزان در خصوص میزان رطوبت زمان برداشت نیز به توصیه کارشناسان و مراکز خرید محصول توجه کنند.

وی در ادامه با اشاره به برداشت چغندر قند از سطح یک‌هزار هکتاری از اراضی شهرستان توضیح داد: به منظور تامین بخشی از نیاز کشور به شکر و با توجه به اهمیت و ضرورت کشت چغندر قند، یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول در سال زراعی 93-92 به کشت چغندر قند اختصاص یافته که برداشت این محصول از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز گردیده است.

سرپرست جهاد کشاورزی دزفول افزود: محصول تولیدی در شهرستان دزفول به کارخانه قند اصفهان تحویل داده شده و پیش بینی می‌گردد که از این میزان سطح زیر کشت حدود 60 هزار تن محصول چغندر قند برداشت شود.

وی گفت: با توجه به میزان زیرکشت این محصول، میانگین عیار 13 درصد به کارخانه قند اصفهان تحویل داده شده که با احتساب 10 درصد راندمان تولید شکر حدود 6 هزار تن برآورد تولید شکر از این مقدار چغندر تحویلی خواهد بود.

زارعی عنوان کرد: با توجه به همکاری خوب کارشناسان با تجربه، کشت چغندر قند در منطقه با همکاری محققین مرکز تحقیقات صفی آباد و استفاده از دانش بومی بالای کشاورزان منطقه، وضعیت مزارع در حال برداشت بسیار عالی بوده و چغندر قند تولید شده از کیفیت خوبی برخوردار است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار