تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۱۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت کیمیا بندر امام خبر داد ؛
افزایش 17 درصدی تولید محصول وینیل کلراید منومر در پتروشیمی بندرامام
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیمیا بندر امام از افزایش 17 درصدی تولید محصول وینیل کلراید منومر (VCM) در این شرکت خبر داد.

عباس معصومیان امروز اظهار کرد: با تدابیر صورت گرفته در ماه‌های پایانی سال گذشته با تولید 135 هزار و 712 تن محصول وینیل کلراید منومر (VCM) و با اختلاف 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن موفق به افزایش تولید این محصول شدیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیمیا بندرامام ضمن تأکید بر روند افزایش تولید این محصول در سال جاری افزود: وینیل کلراید ترکیبی بی‌رنگ و مهم در صنعت پتروشیمی است و کاربرد پلی وینیل کلراید منومر(VCM) در تولید پی وی سی (PVC) روز به روز در حال افزایش است که این ماده در ساخت لوله‌های پلاستیکی، پوشش کابل‌ها و سیم‌ها و کف‌پوش، فیلم عکاسی و همچنین در صنعت الکترونیک اتومبیل به کار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت کیمیا بندر امام به عنوان یکی از شرکت‌های تولیدی پتروشیمی بندر امام که دارای پنج واحد به نام‌های وینیل کلراید منومر (VCM)، اتیلن دی کلراید (EDC)، ام.تی.بی.ای(MTBE) ،کلرآلکالی (CA) و واحد بازیابی نمک از آب دریا (SP) است و محصولاتی نظیر سود سوزآور، اسید کلریدریک، آب ژاول، اتیلن دی کلراید، ام.تی.بی.ای است را تولید می‌کند.

از فرآورده محصول ام.‌تی.‌بی.‌ای به عنوان ماده افزودنی به بنزین به منظور بهبود عدد اکتان استفاده می‌شود، از منومر وینیل کلراید برای تهیه پلی وینیل کلراید و از اتیلن دی کلراید به عنوان حلال در تهیه پلاستیک و سایر ترکیبات شیمایی استفاده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار