تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۱۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه پیام نور خرمشهر برگزار می کند ؛
نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در خرمشهر
دبیر اجرایی نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در خرمشهر خبر از برپایی نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان را داد.

بختیار للگانی امروز به اهمیت علم کشاورزی در ترقی فرهنگ و اقتصاد اشاره داشت و اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید به سال اقتصاد و فرهنگ لازم است هر چه بیشتر در بخش‌های تولیدی وارد شده و به تولید و اقتصاد کمک کنیم.

وی هدف از برپایی نمایشگاه را توانمندسازی دانشجویان و معرفی پتانسیل‌های دانشگاهی به مسئولان برشمرد و افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی بیشتر دانشجویان با معانی مباحث تئوری مطرح شده در کتاب‌های علمی و عرضه توانایی‌ها و پتانسیل‌های عملی موجود در دانشگاه به مسئولان اجرایی است.

دبیر اجرایی نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی در خرمشهر همچنین عنوان کرد: سعی بر این بوده است تا مسئولان اجرایی با بازدید از این فضا، با پتانسیل‌های علمی دانشگاه آشنا شوند و از آنها در سطح شهرستان و در قسمت‌های اجرایی و علمی به‌ویژه در بخش اشتغال و اشتغالزایی استفاده کنند.

این عضو علمی دانشگاه پیام نور خرمشهر با معرفی رشته‌های متنوع کشاورزی این دانشگاه از تنوع محصولات عرضه شده در این نمایشگاه یاد کرد و ابراز داشت: در این دانشگاه در رشته کشاورزی هفت گرایش اقتصاد، مدیریت آبادانی روستا، علوم کشاورزی، مکانیزاسیون، منابع طبیعی و محیط زیست، آب و هوا شناسی و مهندسی آب و خاک آموزش داده می‌شود که در این نمایشگاه نیز هفت غرفه از محصولات و ابزارآلات کشاورزی در گرایش های مختلف این علم در معرض دید عموم قرار داده شده است.

للگانی از برخی محصولات عرضه شده در این محل نمایشگاهی نام برد و خاطرنشان کرد: ما در نمایشگاه به عرضه انواع بذور سم‌ها، کودها، نهال‌ها و گلدان‌های زینتی در بخش علوم کشاورزی، ابزارآلات کشاورزی و تجهیزات فنی مکانیکی مانند انواع آب چمن زن‌ها و دستگاه‌های آبیاری در بخش فنی و و عرضه انواع ماکت‌های عمرانی، ساختمانی، نمونه‌های رسم و وسایل و ابزآلات آزمایشگاهی و سنجش از دور در بخش آموزشی پرداختیم.

وی در ادامه به همکاری برخی ارگان‌ها در راستای تحقق این امر اشاره داشت و اذعان کرد: دانشجویان به تنهایی و با امکانات بسیار محدود اقدام به برپایی این نمایشگاه کردند و در این راستا برخی افراد به ما مساعدت دادند از جمله مهندس جلالی که با در اختیار قرار دادن برخی ماکت‌ها و تصاویر گونه‌های حیات وحش از موزه منابع طبیعی به غنی سازی غرفه منابع طبیعی و محیط زیست کمک شایانی کرد.

دبیر اجرایی این نمایشگاه افزود: در بخش مدیریت آبادنی روستا سعی شده است با عرضه محصولات و صنایع دستی به اعتلای این بخش کمک کنیم.

وی ادامه داد: قرار است برخی افراد در قالب طرح جهادی طرح‌هایی از مشاغل خانگی و خود اشتغالی را در این نمایشگاه معرفی و عرضه کنند همچنین مقرر شده است در ساعت مشخصی از روز برای برخی مباحث نوین علم کشاورزی به نمایش فیلم و اسلاید اقدام شود.

للگانی در توضیح وجود عکس شهدا در قسمتی از نمایشگاه اینطور ابراز داشت: ما هر چه داریم از همین شهداست و همانطور که می‌دانیم کشور ما کشاورزان و متخصصان بسیاری در عرصه جنگ از دست داده است که یاد کردن از آنها از الزامات فرهنگی این نمایشگاه است.

وی در پایان عنوان کرد: از همه دانشجویان به‌ویژه انجمن علمی کشاورزی، بسیج دانشجویی که زحمت برپایی این نمایشگاه را به دوش کشیدند و همچنین از ریاست دانشگاه پیام نور، شهردار و اعضای شورای شهر مینوشهر که از این دانشجویان حمایت کردند کمال تشکر را دارم.

به گزارش خبرگزاری فارس، این نمایشگاه با عنوان محیط زیست و منابع طبیعی و با هدف معرفی دانش نوین کشاورزی در گرایش‌های مختلف توسط دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه پیام نور خرمشهر و در محل آمفی تئاتر این دانشگاه و از تاریخ 26 اردیبهشت به مدت یک هفته برپاست.

نمایشگاه کشاورزی و منابع طبیعی با هدف عرضه دانش و دستاوردهای علم کشاورزی و منابع طبیعی برای بازدید عموم مردم و مسئولان در دانشگاه پیام نور مرکز خرمشهر دایر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار