تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۱۴۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی زاده:
دغدغه های عشایر برای ما بسیار جدی است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دغدغه های عشایر برای ما بسیار جدی و عمیق است.

محمد تقی زاده روز گذشته در اولین جشنواره متمرکز خیرین مدرسه ساز عشایر خوزستان که در تالار طلائیه آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز برگزار شده بود، اظهار کرد: باید در هر زمینه ای که از عهده ما بر می آید و با ارتباطاتی که می توانیم برقرار کنیم سطح زندگی عشایر را به سطح جوامع شهری برسانیم چرا که مردم عشایر از نظر آموزش، بهداشت و راه های ارتباطی بسیار ضعیف هستند و ما باید این مشکلات را برای آنها برطرف کنیم.

وی افزود: یکی از چالش ها و آسیب هایی که مشکل بزرگ آموزش و پرورش بوده این است که در دولت ها به آموزش و پرورش بی توجهی شده است به ویژه پیش از انقلاب اسلامی این بی توجهی بسیار فراوان بوده است. آموزش، بهداشت و راه های ارتباطی سه شاخص مورد توجه دنیا است که عشایر در این زمینه ها محروم هستند.

تقی زاده تصریح کرد: هیچ تحول و تکاملی در جامعه صورت نمی گیرد مگر آن که آموزش و پرورش اولویت اول جامعه باشد و آموزش و پرورش زمانی دچار تغییر و تحول می شود که مشکلات و مسائل آموزش و پرورش مشکلات و مسائل همه سطوح دولت و اقشار جامعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: آن چیزی که برای ما بسیار مهم است مسیر حرکت دانش آموزان در مدارس عشایری است و ما مدارس بسیاری ساختیم و دانش آموزان بسیاری را وارد این مدارس کردیم  اما اگر بار علمی سنگینی را به ذهن دانش آموزان وارد کنیم متأسفانه تنها آموخته ایم اما نساخته ایم و آن چیزی که امروز نیازمند آن هسیتم معرفت و شناخت است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که ما بتوانیم مواریث تاریخی، فرهنگی و ملی را به دانش آموزان انتقال دهیم آن وقت است که دیگر در جامعه هیچ مشکلی حتی در زمینه اقتصاد و فرهنگ نخواهیم داشت.

تقی زاده در پایان با تأکید بر اینکه عزم ملی و مدیریت جهادی همان مدیریتی است که دانش آموزان بسیجی در 8 سال دفاع مقدس به ما یاد دادند و آن را برای ما به یادگار گذاشتند، گفت: تربیت دانش آموزان باید جزء اولین اولویت های ما باشد و اگر بتوانیم حرکت دانش آموز را تعیین کنیم و یک فرهنگ پویا و پیشرفته داشته باشیم آن وقت همه مسائل حل می شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار