تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۱۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرا طرح واکسیناسیون فلج اطفال در دزفول
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون فلج اطفال در این شهرستان خبر داد.

دکتر مهدیه توکلی روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات فرمانداری دزفول افزود:از سال 1988 بحث ریشه کنی فلج اطفال مطرح شده و تا کنون موفق عمل کرده است.

وی افزود:از سال 2013 تا سال 2014 ، 18 نفر به بیماری فلج اطفال مبتلا بودند ولی اکنون این تعداد به 60 نفر رسیده است که طبق بررسی های اخیر یک نفر در عراق و یک نفر در سوریه نیز به بیماری فلج اطفال مبتلا شده اند که این زنگ خطری است و باید در این خصوص پیشگیری کرد.

توکلی اظهار داشت:با توجه به اینکه یک مورد از این بیماری در کشور عراق مشاهده شده طرح ضربتی واکسیناسیون فلج اطفال با محوریت شهرهایی که در حاشیه مرزها قرار دارند و در خطرند در دستور کار وزرات بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی قرار گرفته است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:دزفول مرز مشترک با عراق ندارد ولی با توجه به اینکه رفت و آمد غیر قانونی مردم عراق به صورت روزانه انجام می شود و شهر شوش نیز مرز مشترک با بستان دارد باید پیشگیری از این بیماری در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت:با وصول واکسن از طریق وزارت بهداشت کلیه کودکان زیر پنج سال در دهه پایانی اردیبهشت ماه به صورت خانه به خانه توسط مأموران بهداشت واکسینه خواهند شد .

توکلی افزود:این طرح به مدت سه روز خانه به خانه انجام می شود و دو روز لکه گیری می شود .

وی اظهار داشت:در خصوص مناطق صعب العبور و خانه هایی با تراکم بالا مشکل وجود دارد که امیدواریم با همکاری دیگر ارگان های دولتی این مشکلات رفع شود و نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به مردم توصیه کرد در صورت داشتن کودک زیر پنج سال حتی المقدورمسافرت نداشته باشند و در صورت مسافرت کوکان واکسینه باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار