تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اشتغالزایی 3 هزار نفر با توسعه اراضی نیشکر
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با توسعه اراضی زیر کشت نیشکر این شرکت برای سه هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود.

نسیم صادقی روز چهارشنبه افزود: هم اینک طرح توسعه 14هزار هکتاری سطح زیر کشت در کشت و صنعت های تابع شرکت در دست بررسی و اقدام قرار دارد و امید می رود این امر بزودی محقق شود.

وی مجموع سرمایه گذاری لازم برای تحقق این هدف را دستکم دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: توسعه اراضی با هدف دو ساله کردن آیش اراضی برای کشت گندم و جو و رسیدن به تولید 700هزار تنی شکر در شرکت صورت می گیرد.

صادقی یادآوری کرد: قصد بر این است که تمام مزارع زیر کشت نیشکر در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر و صنایع جانبی به صورت سبز برداشت شود و تا آنجایی که امکانات و منابع اجازه این کار را می دهد این امر عملی خواهد شد.

وی تاکید کرد: صنعت نیشکر تنها برای تولید قند و شکر نیست که تمام صنایع جانبی آن را هم در بر می گیرد و ضرورت دارد تجهیز و اقتصاد مهندسی شده در این صنعت هم لحاظ شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با کشت و صنعت های هفتگانه شامل امام خمینی(ره)، دهخدا، امیر کبیر، سلمان فارسی، فارابی، دعبل خزاعی و میرزاکوچک خان بزرگترین شرکت تولید کننده شکر، الکل و خمیرمایه بوده و بزرگترین کارخانه تولید ام.دی.اف از باگاس نیشکر در جهان را هم در خود جای داده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار