تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۱۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار :
مشکل تامین آب روستاهای دزفول رفع شود
فرماندار ویژه دزفول گفت:مشکلات مربوط به شبکه آب روستاهای بخش مرکزی دزفول از جمله سنجر،قلعه طوق و جاته باید هرچه سریعتر رفع شود.

حبیب الله آصفی روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول افزود:مسوولان باید با واقعیات اجتماعی مردم آشنا و نسبت به حل مشکلات عمده آنها اقدام کنند.

وی گفت:حل مشکل آب روستاهای سنجر،جاته و قلعه طوق در حضور مدیر کل آب و فاضلاب خوزستان مطرح و نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

معاون استاندار خوزستان به مسوولان دستگاههای ذیربط هشدار داد : در صورت بروز هر مشکلی بر اثر کمبود آب برای اهالی روستاهای دزفول مدیران دستگاه های اجرایی مسوول خواهند بود.

وی در خصوص جلوگیری از فعالیت دست فروشان در سطح شهر نیز گفت:با توجه به اینکه جوانان با مشکل بیکاری مواجه هستند و با دست فروشی اقدام به ایجاد شغل و خود اشتغالی می کنند نمی توان دست فروشان را جمع آوری کرد لذا عرضه موادی که نیاز به نگهداری خاص ندارند توسط این دستفروشان بلامانع است.

بخشدار مرکزی دزفول نیز در این نشست گفت:یک شبکه آب برای روستاهای جاته ،سنجر وقلعه طوق وجود دارد که جوابگوی جمعیت هشت هزاری نفری ساکنان این روستاها نیست و مردم این روستاها با کمبود شدید آب مواجه هستند.

غلامعلی سعادت پور پایین بودن ظرفیت آب و فرسودگی شبکه آب را از جمله مشکلات شبکه آب این روستاها دانست و گفت:بیش از 10 میلیارد ریال برای حل این مشکل اعتبار نیاز است .

وی افزود:در مدت پنج سال اخیر پیگیری های فراوانی در خصوص رفع این مشکل انجام شده ولی مشکل هنوز رفع نشده است.

رییس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست با اشاره به مصوبات جلسات شورای سلامت در سال گذشته گفت:در سال گذشته 117 مصوبه در این شورا تصویب شد که 109 مصوبه آن اجرا و هشت مصوبه به مرحله اجرا درنیامد.

بیتا چاییده افزود:بیش از 93 درصد مصوبات سال گذشته در این شورا اجرا شد که حذف عرضه قلیان در قهوه خانه ها ، جلوگیری از عرضه مواد غذایی حساس توسط دست فروشان ،جلوگیری از استفاده نفت در مزارع ،تشکیل کمیته امحای سگ های ولگرد و توزیع بهداشتی تخم مرغ از جمله دستاوردهای این نشست ها در سال گذشته می باشد.

وی با اشاره به مصوبات اجرا نشده شورای سلامت دزفول در سال گذشته گفت:جمع آوری دام و احشام از سطح شهرهای امام ،میانرود و چغامیش ،حل مشکل آب وفاضلاب روستایی بخش چغامیش،ساماندهی فضولات دامی در بخش چغامیش،ممانعت از فعالیت شرکت های تولید کود در مناطق ممنوعه و ممنوعیت عرضه و توزیع مرغ زنده از جمله مصوبات این شورا در سال گذشته می باشد که به مرحله اجرا در نیامد.

چاییده با اشاره به هفته سلامت و لزوم خود مراقبتی گفت:در سال 90 ،25 درصد مرگ و میر های کشور به دلیل سکته قلبی اتفاق افتاد که در دزفول نیز این گونه بود و حتی فردی با 21 سال دچار سکته قلبی شد و فوت کرد.

رییس مرکز بهداشت دزفول با تأکید بر آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه افزود:سکته مغزی با 13 درصد و حوادث با هفت درصد در جایگاه های بعدی مرگ و میر در کشور و دزفول قرار دارند .

وی با اشاره به ریزفاکتورهای سلامت که توسط وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ارائه شده افزود:تحرک ناکافی،سیگار کشیدن ،دیابت ،آلودگی هوا ،کلسترول بالا همگی موجب مرگ زودرس در افراد می شوند .

در این نشست در خصوص اجرایی شدن مصوبات اجرا نشده سال گذشته شورای سلامت و امنیت غذایی بحث و تبادل نظر شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار