تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۱۴۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت افزایش قیمت خانه از نظر معاون وزیر راه
معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش نرخ مسکن را دلیل نگاه کالایی جامعه به مسکن عنوان کرد و گفت: همین نگاه سبب شده که همه به جای بهره‌وری به سوی بهره‌برداری از مسکن بروند؛ به زعم من اگر در این سه بخش تلاش کنیم، قادر خواهیم بود تا از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

سید محمد سعید ایزدی با بیان این‌که افزایش نرخ مسکن باعث شکل‌گیری نگاهی کالایی به مسکن شده است، اظهار کرد: جامعه به مسکن به عنوان کالایی پولساز نگاه می‌کند که برای گریز از آن باید فاصله میان ارزش مبادله و ارزش استفاده را کم کرد.

وی با اشاره به برپایی مراسم گرامیداشت شیخ بهایی در اصفهان اظهار کرد: برگزاری این مراسم بهانه‌ای است تا بگوییم که معماران باید با نگاه خلاق به ساماندهی شهرها بپردازند و ساخت و ساز را به صورت کیفی مورد توجه و اجرا قرار دهند.

ایزدی با اشاره به سوم اردیبهشت ماه به نام شیخ بهایی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: شیخ بهایی به واسطه مجموعه کارهای خلاقانه‌ای که در حوزه معماری ارائه داد و تحولات خلاقانه‌ای را در شهر اصفهان پایه‌گذاری کرد.

مدیر عامل شرکت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به نگاه متفاوت شیخ بهایی در معماری توضیح داد: این مراسم بهانه‌ای است که به جامعه معماری کشورمان اعلام کنیم که تغییر و تحولات ارائه شده از سوی یک فرد می‌‎تواند آنقدر بزرگ باشد که زمینه‌ساز و هدف پاسداشت از او را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در این مراسم شخص مطرح نیست بلکه ویژگی‌هایی که وی در طرح ساماندهی شهر اصفهان داشت مورد توجه قرار گرفته است، بر لزوم ارتقا طرح‌های معماری امروزی تاکید و بیان کرد: دستورالعمل‌ها، مقررات، قوانین سیستم‌های نظارت و کنترل از یک سو و ارائه طرح‌هایی با کیفیت بالا و تلاش برای کم کردن فاصله میان ارزش مبادله و ارزش استفاده از سوی دیگر از وجوه ارتقای کیفیت هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بی‌شک باید مهندسان فعال در حوزه معماری را تشویق به ارائه طرح‌هایی کرد که ضمن برخورداری از ویژگی‌های امروزی، از شرایط کیفی لازم بهره‌مند و با وضعیت گروه‌های مختلف درآمدی، همخوانی داشته باشند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: نرخ مسکن ، مسکن
:
:
:
آخرین اخبار