تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۶۱۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلر باقیمانده در آب شرب اروندکنار به صفر رسید
مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نمونه گیری های اسفندماه پارسال و فروردین ماه امسال نشان از آن دارد که میزان کلر باقی مانده در آب شرب شهری اروندکنار در حد صفر است.

جعفر ربیهاوی با تاکید بر نامطلوب بودن آب شرب اروندکنار افزود: در نمونه گیریهای انجام شد نسبت کلر باقی مانده در آب شرب اروندکنار نسبت به ماههای پیش از این کاهش شدید کلر را نشان می دهد.
 
وی اظهار کرد: حداقل طی شش مکاتبه با مسئولان آبفا اروندکنار مراتب را همراه با اطلاعات و زمان نمونه گیریهای انجام شده به آنان گزارش داده ایم اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی و مناسبی در این خصوص انجام نشده است.
 
مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: مسئولان اداره آبفا اروندکنار در این خصوص مسائلی را مطرح می کنند که برای ما به هیچ وجه قانع کننده ای نیست.
 
ربیهاوی یادآور شد: در آخرین جلسه شورای سلامت اروندکنار نیز که اسفندماه پارسال در این شهر برگزار شد نیز مسئله را مطرح کردیم و قرار شد تا اداره آبفا اروندکنار ضمن پیگیری موضوع آن را سریعا رفع کند که باز هم چنین نشد.
 
وی گفت: در زمان حاضر به دلیل نبود گاز کلر از پرکلرین برای تزریق در آب شرب اروند کنار استفاده می شود که این ماده برای مسافتهای طولانی به هیچ وجه جوابگو نیست و به همین در اکثر نمونه گیریها کلر باقی مانده در آب ( به خصوص در قسمتهای انتهایی شبکه آبرسانی) صفر است.
 
مدیر گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: به دلیل اهمیت موضوع و عدم رفع مشکل یاد شده این مسئله جهت اقدام و پیگیری جدی مسئولان شهرستان به ویژه فرمانداری در جلسه شورای سلامت شهرستان مطرح و خواستار رسیدگی جدی به این مسئله شدیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار