تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۱۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش‌سود‌تسهیلات‌طرح‌های‌اشتغالزای‌کشاورزی
قائم مقام صندوق توسعه ملی از کاهش چهار درصدی سود تسهیلات طرح های اشتغال زای کشاورزی در مناطق محروم در سال جاری خبر داد.

سید محمد قاسم حسینی در جلسه شورای اشتغال خوزستان که در محل معاونت برنامه ریزی استانداری تشکیل شد، عنوان کرد: در خوزستان مناطق محروم بسیاری وجود دارد که سرمایه گذران می توانند با ارائه طرح های اشتغال زا در این مناطق از کاهش چهار درصد سود تسهیلات بانکی که تاکنون 15 درصد بوده و اکنون به 11 درصد می رسد با بازپرداخت 10 ساله استفاده کنند.

 وی خاطر نشان کرد: در سال جاری در بخش صنعت گردشگری نیز سرمایه گذاران در بخش های ساخت هتل، مجتمع های بین راهی و ساخت تفریحگاه و پارک می توانند از تسهیلات با سود 16 درصد استفاده کنند.

حسینی با اشاره به اینکه مشکلات اشتغال کشور با ارائه مطالعات دانشگاهی و مطالعات انجام شده توسط مشاوران حل نمی شود، گفت: با توجه به اینکه برای تمامی استان های کشور سند توسعه اشتغال تعریف شده است این مسئله تنها از نظر مالی برای مشاورین طرح ها مفید بوده و هیچ تاثیری در کاهش بیکاری نداشته است.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه برنامه ریزی و توسعه اقتصادی با تاکید بر اینکه تا زمانی که سرمایه گذار وجود نداشته باشد مشکل اشتغال حل نخواهد شد افزود: در سال های گذشته مطالعات بسیاری در زمینه ایجاد اشتغال در کشور انجام شده است و حال باید با استفاده از سرمایه گذاران و بخش خصوصی از این مطالعات استفاده کرد.

حسینی افزود: یکی از مشکلات اصلی در بررسی طرح های اشتغال زا ثبت نام سرمایه گذاران در سایت بهین یاب است که این سایت در سال جاری حذف شده و طرح هایی که موافقت اصولی گرفته اند مستقیاً از سوی ادارات برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شوند.

مشاور استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امکان ایجاد یک میلیون شغل وجود ندارد، گفت: در سال 84 رشد اقتصادی کشور هفت درصد بود که در آن سال 690 هزار شغل ایجاد شد و سال گذشته نیز با رشد اقتصادی شش و نیم درصد 700 هزار شغل ایجاد شده است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار