تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۷۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:
مسئولان خواسته‌های کارگران را پیگیری کنند
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت: هفته کارگر فرصت مناسبی است تا مسئولان حرف‌هاي کارگران را بشنوند و خواسته‌های آن‌ها را پیگیری کنند.

آقایار حسینی اظهارکرد: در استان ما هر هفته شاهد اعتراض‌ها و تحصن‌های کارگری هستیم. از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود اجازه ندهند دشمنان نظام از این‌گونه مسائل بهره برداری سیاسی کنند.

وی افزود: از استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استانی می‌خواهیم پیگیر اهداف و مطالبات کارگران باشند و در رفع مشکلات آن‌ها به‌طور جدی تلاش کنند و اجازه ندهند همانند سال‌های گذشته به دلیل عدم توجه به کارگران شاهد اعتراض‌های کارگری باشیم. این‌گونه تجمع‌ها و اعتراضات زیبنده استان نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان به برخی از خواسته‌ها و مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارگران در بخش ساختمانی فعال هستند که بیمه نشده‌اند و حداقل دستمزد را نیز دریافت نمی‌کنند. از سازمان‌های تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خواسته می‌شود در جهت رفع این مشکلات بکوشند و نظارت دقیق و مستمری روی واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی داشته باشند تا جلوی بهره‌کشی از کارگران گرفته شود.

حسینی ادامه‌داد: قراردادهای سفید امضا نیز معضل بزرگی برای جامعه کارگری است. برخی افراد به دلیل وضعیت بیکاری و عدم وجود شغل مناسب مجبور می‌شوند هرگونه کاری را بپذیرند و قبل از استخدام نیز با شرایط سخت مواجه می‌شوند كه باید جلوی این‌گونه مشکلات گرفته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت‌ها، حداقل دستمزد کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد. همچنین وجود قراردادهای موقت و عدم امنیت شغلی از دیگر مشکلات جامعه کارگری است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: هفته کارگر
:
:
:
آخرین اخبار