تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۲۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امسال نيم درصد كلاس‌هاي استان هوشمند مي‌شوند؛
مشاركت نهادها و خيرين براي هوشمندسازي مدارس
معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و آموزش نيروي انساني اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: تا پایان امسال، سهم كلاس‌هاي هوشمند در استان به 10 درصد مي‌رسد.

علی سیاهپوش با بيان اين‌كه در حال حاضر هفت هزار و 216 واحد آموزشی دولتی و غیردولتی با بيش از  38 هزار و 348 کلاس درس در سطح استان وجود دارد، عنوان كرد: از این تعداد مدارس تا كنون، يك‌هزار و 350 واحد آموزشی در قالب سه هزار و 674 کلاس درس در سراسر استان هوشمندسازی شده‌اند.

وي با اشاره به اين‌كه مطابق برنامه پنجم بايد همه مدارس تا پايان سال 94 هوشمند شوند، تصريح كرد: در حال حاضر از مجموع واحدهای آموزشی در استان، 18.7 درصد مدارس معادل 9.5 درصد کلاس‌های درس هوشمند شده‌اند كه با توجه به اهداف برنامه پنجم برای هوشمندسازی مدارس، اين بخش نیازمند تلاش و توجه بیشتری است.

سياهپوش با بيان اين‌كه با توجه به تحولات علمی و گسترش فناوری در دنیا نمي‌توانيم از روش‌های قدیمی و سنتی در عرصه تعلیم و تربیت استفاده کنیم، افزود: نیازمند عزم ملی برای افزایش تعداد مدارس هوشمند جهت استفاده دانش‌آموزان از فناوری‌های جدید هستيم.

وي با اشاره به مصوبات دولت سابق در راستای هوشمندشدن مدارس نوساز، خاطرنشان کرد: اگرچه وزارت آموزش‌وپرورش و دولت باید اهتمام جدی در تخصیص اعتبارات لازم داشته باشند، مشارکت اولیا دانش‌آموزان همان‌گونه که در ساخت مدارس مؤثر بوده‌، در این راستا نیز می‌تواند مثمرثمر باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و آموزش نيروي انساني اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان از برنامه اين اداره براي هوشمندسازی 130 کلاس درسال تحصیلی 94ـ 93 خبر داد و افزود: با تحقق این وعده در سال آتی، كل کلاس‌های هوشمند استان به 10 درصد می‌رسد که هنوز فاصله بسياري تا هوشمندسازی همه کلاس‌های استان وجود دارد.

وی مهم‌ترین موانع هوشمندسازی مدارس در سال گذشته را کمبود بودجه تخصیص یافته دولت به آموزش‌وپرورش عنوان و تصريح كرد: در دولت نهم طي مصوبه هر يك از ادارات کل موجود در استان‌ها موظف به هوشمندسازي یک مدرسه شدند اما اين مصوبه به علت محدودیت‌های مالی در بسياري از استان‌ها از جمله خوزستان محقق نشد.

سیاهپوش با بيان این‌که  اجراي هوشمندسازي مدارس در سال تحصيلي جاري از تابستان آغاز مي‌شود، درباره راهکارهای تسريع در اين امر، خاطرنشان كرد: فرهنگ‌سازی در زمینه جلب مشاركت و همکاری اولیا دانش‌آموزان از راهكارهايي است كه مي‌تواند در اين راستا به آموزش‌وپرورش كمك كند.

وي با درخواست از همه نهادها، ارگان‌ها، اولیا دانش‌آموزان و خیرين براي ياري‌رساندن به آموزش‌وپرورش جهت سرعت‌بخشيدن به هوشمندسازي همه مدارس استان در راستای ارتقاء سطح آموزشی مدارس، اظهار کرد: همچنين رسانه‌ها می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی براي مشاركت در هوشمندسازی مدارس، هميار آموزش‌وپرورش در اين مسير باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار