تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد با اماکن صنفی فاقد پروانه در آبادان
رئیس دادگستری آبادان گفت: پلیس باید در جهت شناسایی و برخورد با اماکن صنفی فاقد پروانه در آبادان بکوشد.

نعمت اله بهروزی صبح امروز در جلسه ای که با حضور تمامی نمایشگاه داران اتومبیل و روسای اتحادیه و پلیس در سرسرای اجتماعات دادگستری آبادان برگزار شد، افزود: پلیس باید با اینگونه اماکن در چارچوب قوانین صنفی همچون پلمپ محل با دریافت ارشادات از طرف دادستان و ارشاد صاحبان آنها به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کند.

وی خطاب به نمایشگاه داران اتومبیل با بیان موضوع اعلام وضعیت حقوقی خرید و فروش اموال منقول به عنوان یکی از مشاغل مذکور در قانون تجارت و تجاری محسوب شدن اعمال آنان و مبنای اعتبار قرار گرفتن اقدامات آنان بر لزوم دقت در چارچوب و تنظیم قراردادهای منعقد شده تاکید کرد.

رئیس دادگستری آبادان همچنین دقت در نحوه تنظیم قراردادها از حیث نوع قرارداد اعم از عهدی و تملیکی (معامله اتومبیل موجود و یا معامله اتومبیلی که در آینده وارد کشور می شود) را خواستار شد و اظهار کرد: ذکر جزئیات معاملات به صورت دقیق در مبایعه نامه از جمله ذکر اسناد مالی و تعهدات هر یک از طرفین در قراردادهای تنظیمی و امضاء شهود معامله در ذیل قرارداد الزامی است.

بهروزی بر لزوم رعایت بهداشت محیط و جلوگیری از تجمع افراد غیر مسئول تحت هر عنوان در محل کسب با در نظر گرفتن رعایت شئونات مربوط به شغل این دسته از مشاغل تاکید کرد و گفت: باید افرادی که در محل بنگاه فعالیت اقتصادی انجام می دهند، مشخص شوند.

وی یادآور شد: با توجه به تعامل رو به افزایش دیگر شهرهای با آبادان باید نحوه برخورد صاحبان نمایشگاه و افراد حاضر در بنگاه با مراجعان در جهت حفظ چهره شهر ارتقاء یابد.

به گفته رئیس دادگستری آبادان برخورد صحیح و منطقی با مراجعان و جلوگیری از اقداماتی که سبب مخدوش کردن حیثیت شهرستان آبادان می شود باید از سوی نمایشگاه داران مورد توجه قرار گیرد.

بهروزی تصریح کرد: نمایشگاه داران باید تمامی جوانب و شرایط هر معامله اعم از نوسانات ارز در بازار را به صورت دقیق و مشخص در انجام معاملات تعهدی در نظر بگیرند.

وی از هیات مدیره اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد صاحبان نمایشگاهها و سعی در رفع معضل صنفی و اختلافات پیش آمده در صنف به منظور کاهش پرونده های ورودی به دادگستری شد.

در جلسه مذکور که با هدف بررسی امنیت حقوقی و مالی در تنظیم قراردادها و ارائه راهکارهای حقوقی و قضایی در خصوص معاملات اتومبیلهای منطقه آزاد در محل سرسرای اجتماعات دادگستری آبادان برگزار شد نمایشگاه داران مواردی همچون تهیه مبایعه نامه های متحدالشکل از لحاظ متن و محتوی با هماهنگی دادگستری، سازمان منطقه آزاد اروند و صنف نمایشگاه داران، تهیه موقعیتی برای شهرک نمایشگاه داران اتومبیل و انتقال اماکن موجود به این شهرک و اخذ تسهیلات لازم از منطقه آزاد اروند از باب مهلت در شماره گذاری، اخذ ضمانت و امور اداری مربوطه پیشنهاد و خواسته شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار