تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۳۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از چهلمین جلسه شورای شهر اهواز
چهلمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، عصر روز دوشنبه با حضور اعضا و خبرنگاران رسانه های خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و در آغاز ایراد نطق های پیش از دستور این هفته، سیدمهدی آلبوشوکه گفت: اعتبار 30 میلیارد ریال از طرف استانداری به پروژه بهسازی معابر منطقه عین 2 اختصاص یافته که پس از ارایه صورت وضعیت به استانداری، مبالغ آن به حساب شهرداری منطقه واریز می گردد.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: کلنگ زنی میدان شهید هاشمی، کلنگ زنی و تکمیل بلوار کندرو عین دو به سه راه خرمشهر، بهسازی آسفالت خیابان جهاد، احداث معابر فرعی و اصلی در عین 2 از کارهای انجام شده در این منطقه بوده است.

او ادامه داد: بعضی از معاونان شهردار اهواز نسبت به تغییر معاونان شهرداریهای مناطق اقدام می کنند و دیده می شود که با این که معاون منطقه مورد رضایت کامل شهردار آن منطقه است، علی رغم میل باطنی شهردار، معاون وی تعویض می شود که انتظار داریم شهردار اهواز در این مسایل عکس العمل نشان داده و با رضایت شهردار منطقه این جا به جایی ها صورت بگیرد.

آلبوشوکه همچنین اظهار کرد: شهرداری در اعطای وامهایی که برای بافتهای فرسوده در نظر گرفته شده کلی تاخیر دارد و متاسفانه در زمان تکمیل می گویند که فقط یک واحد از این واحدها را تقسیط خواهیم کرد. این چه امکانات و چه تسهیلاتی است که برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده است؟

در ادامه احمد باورساد، دیگر عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در سال های اخیر اقدامات برخی از شرکتهای دولتی از جمله شرکت توسعه نیشکر و کارخانه تخمیر مایع و الکل سازی رازی تاثیر بسیار نامطلوبی بر آب و هوای شهر اهواز داشته و منجر به بروز مسایل زیست محیطی نظیر آلودگی هوا، آلودگی آب، انتشار بوهای نامطبوع، گرد و غبار و خاکستر شده که موجب ایجاد نارضایتی و سلب آسایش شهروندان اهوازی شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که آتش زدن مزارع نیشکر حومه شهر پس از برداشت محصول برای اهواز ایجاد می کند، افزود: لازم به ذکر است که آتش سوزی مزارع نیشکر در شب اتفاق می افتد که تاریکی شب مانع رویت دودهای ناشی از آتش سوزی می شود. همچنین بوی نامطبوع ناشی از کارخانه الکل سازی رازی به خصوص در ایام تابستان در شهر اهواز آزاردهنده است. در این فصول شاهد بوهای نامطبوع در سطح شهر هستیم که منشا آن فرآیندهای کارخانه تخمیر مایع و الکل سازی رازی واقع در جاده اهواز ـ آبادان است. این بوی نامطبوع موجب تهدید سلامت مردم است و روی روح و روان شهروندان تاثیر منفی می گذارد.

این عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: موضوع دیگر وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای خدمات شهری مانند نیروهای اجراییات، رفت و روب و فضای سبز است. طبق آخرین آمار، نیروهای اجراییات از اسفند ماه تاکنون حقوق نگرفته اند و نیروهای خدمات شهری نیز از بهمن ماه حقوقی دریافت نکرده اند و تنها منطقه 2 و 4 حقوق اسفند را گرفته اند. بیشتر نیروهای فضای سبز نیز از بهمن ماه تاکنون حقوق نگرفته اند و تنها منطق 2 و 7 و 8 هستند که دستمزد اسفند ماه را گرفته اند و منطقه یک هم تنها حقوق فروردین ماه را دریافت کرده اند؛ این یعنی کارگران شهرداری بیشتر مناطق از بهمن ماه تاکنون حقوق نگرفته اند.

او ادامه داد: یک لحظه خودمان را در نظر بگیریم که اگر چند روز از موعد حقوقمان بگذرد چگونه زمین و زمان را به هم می ریزیم اما این نیروهای زحمتکش با این سطح حقوق پایین باید با این همه مشکلات اقتصادی زندگی خود را بگذرانند. از آقای موسوی شهردار اهواز تقاضای رسیدگی به این موضوع را داریم.

باورساد عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در اهواز مشکل فاضلاب شهری است که این شبکه ها شاید بیش از 30 سال در بعضی از مناطق قدمت دارند. بسیاری از کوچه ها و خیابانهای ما کشش افزایش مجتمع های چند طبقه را ندارند اما با کمال تعجب شهرداری در کوچه 10 متری اجازه ساخت مجتمع شش طبقه را می دهد. این گونه تصمیمات با کدام منطق شهرسازی قابل توجیه است؟

وی خاطرنشان کرد: از طرفی تعداد زیادی پروانه ساخت مجتمع های تجاری در شهر صادر شده که همگی فاقد پارکینگ هستند آن هم در کلانشهری که با مشکلات ترافیکی فراوانی دست به گریبان است. آیا این قانونی است؟

این عضو شورای شهر تصریح کرد: از سوی دیگر، می بینیم که شهروندان را برای یک متر اضافه بنا که به ناخواسته صورت می گیرد، مدتها از این اتاق به آن اتاق می کشانند و چندین برابر هم جریمه می شوند.

وی در پایان گفت: مسلما مطالبی که ما از پشت این تریبون می گوییم به مذاق بعضی ها خوش نمی آید. من از خبرگزاری هایی که در پایین خبرهای خود اجازه کامنت گذاری می دهند می خواهم یا کامنت ها را حذف کنند یا کامنت نگذارند.

در آخرین نطق پیش از دستور این هفته نیز، ابتسام الباجی دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: فرآیند انتخابات با تکیه به رای و خواست مردم است که کل این فرایند ماهیت سیاسی ـ اجتماعی دارد و ورود اعضای شورا به مسایل سیاسی اجتناب ناپذیر است ولی باید سیاست ورزی در راستای خدمت به مردم باشد تا هم از شعار زدگی دوری نماییم هم با قبول ظرفیتهای موجود درصدد تقویت توان مدیریت سازمان بزرگ و پرپیچ و خمی مانند شهرداری باشیم.

وی افزود: در نطق قبلی خود با توجه با جمعیت بانوان و نقش بی بدیل آنها در بنیاد خانواده درخواست تسریع در احداث پارک بانوان و فرهنگسرای بانوان را کردم که متاسفانه تاکنون جواب روشنی از حوزه شهرداری و شورا دریافت نکرده ام.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: انتظار می رود شهرداری پیشنهادهای ما را نه به عنوان درخواست شخصی بلکه به عنوان مطالبات شهری بپندارد و در ارتباط با ما به وعده و وعید بسنده نکند.

الباجی اضافه کرد: در پایان با توجه به ابلاغ و تایید مبلغ پیشنهادی برای ساماندهی آسفالت منطقه علی آباد امیدوارم شهرداری منطقه 3 خدمت به این مردم نجیب و خدوم را در فوریت کار خود قرار دهد و این خدمت آغازی بر پایان محرومیت این منطقه و سایر مناطق محروم اهواز باشد.

 پس از آن شورا وارد دستور جلسه این هفته شد. در شرح دستور، کار لایحه الحاق عرصه به پلاک ثبتی و سازمان عمران شهرداری بررسی شد که زنگنه، عضو شورای شهر اهواز در این باره گفت: کدام مهندس این پروژه را تنظیم کرده است؟ با چه مجوزی؟ چرا آن را تخریب کرده اید؟ و چرا اکنون که کار آن تمام شده است به شورا آمده؟

سعید باب المراد، مدیر عامل سازمان عمران شهری شهرداری اهواز، نیز در پاسخ گفت: این پروژه در زمان شهرداری آقای کتانباف بود که شورایی وجود نداشت و شهرداری طبق ضوابط شهرسازی به آن اجازه ساخت داده است.

الحاق این لایحه با آرای اعضای شورا تصویب شد و همچنین اعضای شورای شهر اهواز طرح تحقیق و تفحص در این لایحه را هم به تصویب رساندند.

در ادامه، اعضای شورای شهر اهواز به لایحه پرداخت 15 درصد مازاد بر قیمت کارشناسی در راستای تعریض مسیر پل هفتم رای به خارج شدن این لایحه از دستور کار دادند.

در پایان جلسه نیز لایحه ای با موضوعیت پیشنهاد واگذاری 10 درصد سهام شهرداری از کشتارگاه به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری با اکثریت آرا تصویب شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار