تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۳۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش‌قیمت‌صیفی‌جات؛کشاورزان متضرر شده‌اند
رییس نظام صنفی کشاورزان دزفول گفت: امسال از لحاظ میزان و کیفیت تولید بهترین سال کشاورزی خوزستان در طول دهه گذشته بود.

ناصر نظرزاده  عنوان‌کرد: با وجود میزان تولید محصولات کشاورزی بالا با کیفیت مناسب، متاسفانه به دلیل کاهش قیمت در صیفی‌جات و مرکبات، کشاورزان بسياری متضرر شده‌اند.

وی افزود: قیمت پایین و نبود زمینه لازم برای صادرات محصولات با کیفیت فراوانی روی دست کشاورزان مانده است، به گونه‌ای که برخی از کشاورزان محصول خود را به دلیل عدم صرفه اقتصادی برداشت نکردند.

رییس نظام صنفی کشاورزان دزفول بیان‌کرد: امسال 40 هزار هکتار گندم آبی در دزفول کشت و از هر هکتار 4.5 تن محصول با کیفیت خیلی خوب برداشت شد. همچنین 3 هزار هکتار کلزا کشت شده و پیش‌بینی می‌شود در هکتار 700 هزار تن کلزا از این سطح برداشت شود.

نظرزاده اظهارکرد: چغندر از جمله محصولاتی است که امسال به میزان زیادی کشت شده است. پیش‌بینی شده که از 2 هزار هکتار 40 هزار تن برداشت شود. محصول چغندر در خوزستان تولید اما در اصفهان فرآوری می‌شود. چرا نبايد در استان یک کارخانه چغندر قند داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت بیمه کشاورزان خاطرنشان‌کرد: در قانون بودجه 93 مجلس شورای اسلامی برخی کشاورزان تحت عنوان کشاورزان کارفرما معاف کرده اما چرا این مصوبه اجرا نمی‌شود.

رییس نظام صنفی کشاورزی دزفول یادآورشد: از استانداری می‌خواهیم تا با ابلاغ به بانک‌های استان، وام‌های کشاورزان را تمدید کنند زیرا کشاورزان در حال حاضر در بدترین شرایط مالی به‌سر می‌برند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار