تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۶۳۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون راه‌آهن کشور خبر داد ؛
نوسازی 350 کیلومتر از خطوط ریلی خوزستان
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن کشور از نوسازی بیش از 3 هزار و 500 کیلومتر از خطوط ریلی خوزستان خبر داد و گفت: اتصال خط راه‌آهن از اهواز تا اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

سعید محمدزاده ظهر امروز در مراسم آغاز به کار پروژه خط دوم محور ریلی اهواز ـ سربندر که در ایستگاه میان‌دشت برگزار شد، اظهار کرد: راه‌آهن برنامه مهمی برای توسعه شبکه ریلی استان خوزستان در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدی راه‌آهن دوخطه کردن مسیرهای ریلی استان خوزستان به ویژه در مسیر بندر امام برای افزایش حجم جابجایی کالا است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن کشور گفت: وزارت راه به شکل جدی به دنبال تغییر مسیر جابجایی کالا از مسیر زمینی به ریلی است.

وی با اشاره به مزایای استفاده از خط ریلی برای جابجایی کالا افزود: اگر بار در هر تن کیلومتر به جای حمل در جاده، در بخش ریلی جابه‌جا شود 42 سی‌سی سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

محمدزاده در ادامه گفت: افزایش مسیر ریلی بندر امام به دو خط در همین راستا است که امیدواریم با وجود پیش‌بینی اجرای دو ساله این پروژه، این موضوع در مدت زمان یکسال تحقق یابد.

وی از پروژه اتصال خط راه‌آهن از اهواز تا اصفهان یاد و خاطرنشان کرد: با تحقق و اجرای این پروژه جابه‌جایی ظرفیت بار افزایش جدی خواهد یافت.

وی از آغاز طرح مطالعاتی احداث ایستگاه راه‌آهن اهواز خبر داد و افزود: امیدواریم این پروژه در سال جاری تحقق یابد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن کشور در زمینه خط راه‌آهن شلمچه ـ بصره نیز گفت: ایران برای تحقق این پروژه آمادگی دارد و تنها موضوع باقی مانده احداث این خط در کشور عراق است.

محمدزاده از نوسازی تمام خطوط ریلی موجود در خوزستان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر از 400 کیلومتر خطوط راه‌آهن خوزستان 350 کیلومتر نوسازی و 50 کیلومتر نیز نیاز به بازسازی دارد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار