تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۳۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون میراث فرهنگی کشور عنوان کرد:
شوش؛اصلی‌ترین گزینه ایران برای‌ثبت‌جهانی در سال2014
محمدحسن طالبیان در بازدید سرزده خود از شهر تاریخی شوش اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور شوش را اصلی‌ترین گزینه برای ثبت جهانی سال2014 انتخاب کرده است و این شهر تاریخی باید سال‌جاری به ثبت جهانی برسد
خوزنیوز: معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: شوش اصلی‌ترین گزینه جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی در سال 2014 است و باید همه برای این مهم کمک کنند.

به گزارش خوزنیوز، محمدحسن طالبیان در بازدید سرزده خود از شهر تاریخی شوش اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور شوش را اصلی‌ترین گزینه برای ثبت جهانی سال2014 انتخاب کرده است و این شهر تاریخی باید سال‌جاری به ثبت جهانی برسد.



وی افزود: در یک سال گذشته در شهر تاریخی شوش اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که از اقدامات پایگاه پژوهشی شوش و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرداری شوش در آماده‌سازی شهر شوش نقش بسیار خوبی ایفا کرده است ، گفت: در سال‌جاری شوش دارای تحولا‌ت زیادی در بخش مدیریت شهری بوده است و از همسویی مدیریت شهری در شوش با پایگاه پژوهشی این شهرستان تشکر می‌کنم.

طالبیان با اشاره به اینکه باید کارهای باقیمانده در مدت زمان کوتاهی انجام شوند ، خاطر نشان کرد: باید فعالیت‌های باقیمانده و اقدامات مدنظر تا حضور ارزیابان یونسکو اجرا شوند و در این بین از معاون عمرانی استاندار خوزستان و شخص استاندار محترم و فیهم خوزستان که به جد پیگر ثبت جهانی شوش است تشکر کنم.

وی تاکید کرد: شوش دارای ارزش بسیار زیادی در بخش معماری و باستان‌شناسی است و ثبت جهانی این شهر تاریخی می‌تواند شرایط موجود در این شهر را به کلی تغییر دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
2
مرسی دکتر طالبان
فرزند برومند دزفول که تو همیشه تو فکر استان خودش هست
:
:
:
آخرین اخبار