تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۳۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام بلک عنوان کرد:
کمبود مدارس علوم‌ومعارف‌اسلامی در استان
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان محدودیت و کمبود مدارس علوم و معارف اسلامی را از مشکلات استان عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک صبح امروز در جلسه دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این استان سال گذشته در خصوص مدارس علوم و معارف صدرا موفقیت های خوبی داشته است، افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی دخترانه صدرای اهواز رتبه اول کشوری را دارد و در آبادان نیز حائز رتبه است.

وی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای خوزستان را 13 مرکز عنوان کرد و گفت: آنچه برای ما مهم است خروجی های این مدارس است. نزدیک به 90 درصد از این دانش آموزان در مجموعه های آموزش عالی به موفقیت هایی دست پیدا کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: ما خودمان را درگیر ادوات و امکانات نکردیم. به عنوان نمونه مدرسه دخترانه صدرای اهواز همان دبستان رضوان است که به دلیل عدم مقاومت ساختمان تخلیه شد و در حال حاضر این دبیرستان در یک مدرسه دبستانی بسیار کوچک و قدیمی به مسیر آموزشی خود ادامه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بلک فشار و تقاضای زیاد برای تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی را یکی از مشکلات موجود در استان دانست و خاطر نشان کرد: این محدودیت در کشور نیز وجود دارد. این مدارس در شهرهای مرزی یا حاشیه ای استان می تواند جمع خوبی را در کنار هم قرار دهد و ما هم با تعامل کامل با آموزش و پرورش کار را پیگیری می کنیم.

وی اهواز، شوشتر، آبادان، بهبهان، شوش، ماهشهر و مسجدسلیمان را به عنوان مراکزی که مدارس پسرانه و دخترانه علوم و معارف صدرا را پوشش می دهند، عنوان کرد و افزود: نگاه ما به این بخش ها تاثیرگذار است. تلاش ما در قبال فعالیت های آموزش و پرورش استان قطره کوچکی است. در هر شرایطی ما مقید به رعایت ضوابط، قواعد و مسیری هستیم که در آموزش و پرورش ترسیم می شود. رسیدن به جایگاهی که در هر شهرستان حداقل یک مدرسه معارف وجود داشته باشد انتظار زیادی نیست.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار