تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۴۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون میراث فرهنگی خوزستان:
مرمت هتل قوی اهواز آغاز می‌شود
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: هتل قوی اهواز که یکی از آثار ثبت ملی شده است به زودی مرمت خواهد شد.

عاطفه رشنویی امروز اظهار کرد: چند سالی است که برای مرمت هتل قوی اهواز اعتبار ویژه در نظر گرفته می‌شود ولی صاحب این بنا اصلا راضی به همکاری با میراث فرهنگی خوزستان نبود و تنها تقاضای فروش این بنا را داشت و اجازه ورود به این ملک را به میراث فرهنگی نمی‌داد.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده برای مرمت این بنای تاریخی شرایط مهیا شده است و طرح مرمت این بنای تاریخی، نجات بخشی این اثر تاریخی و استحکام بخشی این بنا در دستور کار قرار گرفته است.

رشنویی خاطر نشان کرد: برای مرمت این بنای تاریخی رایزنی‌های لازم انجام شده است و پیمانکار مورد نظر نیز انتخاب شده و فعالیت مرمتی در این بنا بزودی آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای مرمت این بنای تاریخی از محل اعتبارات ملی اعتبار در نظر گرفته شده است و مشکلی برای تامین این اعتبار نداریم و پیمانکار تعیین شده مشکلی برای جذب اعتبار موجود، ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت این بنای تاریخی، حفاظت بنای ثبت ملی شده شهر اهواز و احیای این قدیمی‌ترین هتل شهر اهواز از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای این پروژه است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار