تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۶۴۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبشار شوی دزفول ثبت ملی می شود
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از ارائه پرونده آبشار شوی دزفول برای ثبت در فهرست آثار ملی و طبیعی ایران خبر داد و گفت: آبشار شوی به عنوان سی و پنجمین اثر ملی و طبیعی ایران به ثبت خواهد رسید.

به گزارش دزفول امروز، به مناسبت هفته محیط زیست "فرهاد قلی نژاد” رئیس اداره محیط زیست دزفول در سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته دزفول به آموزش های زیست محیطی در سطح مدارس اشاره و اظهار کرد: در راستای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سال گذشته آموزش های زیست محیطی در سطح مدارس در قالب طرح همیار محیط زیست به دانش آموزان این شهرستان ارائه شد. قلی نژاد، راه اندازی ایستگاه محیط بانی هفت تنان برای حفاظت از جنگل های زاگرس در شمال خوزستان را مورد اشاره قرار داد و با تهدیدات زیست محیطی موجود در بخش کشاورزی افزود: در خصوص کاهش استفاده از سموم کشاورزی در تولید محصولات نیز آموزش های لازم به کشاورزان دزفول ارائه شد.

آبشار شوی دزفول ثبت ملی می شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از اجرای عملیات خاکورزی حفاظتی در جهت حفاظت از خاک با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد و عنوان کرد:این عملیات در سطح هجده هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول اجرا شد.

فرهاد قلی نژاد یکی دیگر از تهدیدات زیست محیطی را آتش زدن کاه و کلش دانسته و ادامه داد: آموزش های لازم در خصوص جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش به کشاورزان ارائه گردیده است.وی افزود: در خصوص بازیافت زباله نیز عملیات بازیافت برای تفکیک و ارتقای سطح بهداشتی زباله آغاز شده و فاز نخست آن پایان دیماه بهره برداری می شود.

رئیس اداره محیط زیست دزفول، با اشاره به در حال اجرا بودن انتقال مشاغل مزاحم برای جلوگیری از آلودگی صوتی به بیرون از شهر، از شهروندان خواست در حفاظت از محیط زیست این اداره را یاری کنند تا شاهد ارتقای شاخص های زیست محیطی در منطقه باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار