تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۴۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولیدات فولاد خوزستان توسط شبکه ریلی به گروه ملی و نورد اهواز حمل می‌شود
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: بر اساس توافق های به عمل آمده، تولیدات فولاد خوزستان از تابستان امسال توسط شبکه ریلی به گروه ملی، صنعتی فولاد ایران و نورد و لوله اهواز حمل می شود.

عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: مجموع محموله ای که باید جابجا شود یک میلیون و 600 هزار تن است که از این میزان یک میلیون تن به گروه ملی فولاد ایران و بقیه به شرکت نورد اهواز حمل خواهد شد.

افزود: شبکه ریلی مطمئن ترین و سریع ترین شیوه برای حمل و جابجایی محصولات فولادی است و شبکه ریلی جنوب پتانسیل و ظرفیت لازم برای این کار را دارد.

درویش زاده یادآوری کرد: محموله های فولادی از محل کارخانجات فولاد خوزستان بارگیری و به مقاصد مزبور حمل خواهد شد.

وی از امضای توافق نامه ای در این ارتباط با شرکت حمل و نقل فولاد ریل برای حمل بار فولاد خوزستان به گروه ملی و نورد و لوله اهواز خبر داد که از هفته جاری عملیاتی می شود.

درویش زاده توضیح داد: در این چارچوب و به منظور ایجاد انگیزه برای حمل محموله های فولادی از طریق شبکه ریلی 10درصد نسبت به تعرفه موجود و زیر قیمت حمل از طریق جاده لحاظ شده است.

وی یادآوری کرد: این کار در شرایطی عملیاتی می شود که به دنبال افزایش قیمت سوخت نه تنها افزایش نرخ حمل و نقل نداشتیم که کاهش هم داریم.

ظرفیت سالانه جابجایی بار شبکه ریلی جنوب 18میلیون تن است که از این میزان تنها از پنج میلیون تن استفاده می شود.

پنج میلیون تن از این مجموع برون استانی بوده و 13میلیون دیگر درون استانی است که به دلیل نبود استقبال و بار از ظرفیت درون استانی کمتر استفاده می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
pili
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
0
1
کدام شبکه ریلی ؟ همان شبکه ریلی که مسافت 800 کیلومتری اهواز- تهران را 20 ساعته طی می کند؟ اگر 70 سال پیش این شبکه ریلی اخداث نمی شد ، اکنون اسمی از شبکه ریلی در خوزستان نبود.
:
:
:
آخرین اخبار