تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۴۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش‌اعتبارات‌دزفول‌اعتراض‌فرماندار را موجب‌شد
فرماندار ویژه دزفول نسبت به کاهش 50 درصدی سقف اعتبارات تملک دارایی های این شهرستان انتقاد کرد و گفت:امسال وضعیت نامطلوبی در حوزه اعتبارات داریم.

حبیب الله آصفی در نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان از اختصاص افزون بر 295 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان خوزستان به این شهرستان خبر داد و افزود:کمبود اعتبار بخشی از واقعیت اقتصاد کشور است.

وی با انتقاد از اینکه کمیته برنامه ریزی به چانه زنی برای گرفتن سهم بیشتری از اعتبارات محدود شده افزود:مسئولان دستگاههای اجرایی باید با پیگیری و مذاکره حق مردم دزفول را از مدیران کل بگیرند.

فرماندار ویژه دزفول یکی از علل کاهش اعتبارات این شهرستان را کوتاهی برخی ادارات و دستگاههای اجرایی دانست و گفت:میزان جذب اعتبار در سایر شهرهای همجوار گویای این مطلب است که مدیران دستگاههای اجرایی این شهرستان نتوانسته اند به درستی مسایل و مشکلات این شهرستان را به مدیران کل منتقل کنند.

آصفی با بیان اینکه طرح ها و راهکارهای ارائه شده برای جذب اعتبار توسط مدیران این شهرستان بر اساس ارائه اطلاعات غیر واقعی است افزود:در حالیکه از یک جاده 200 کیلومتری دزفول تنها 50 کیلومتر آن آسفالت بوده و مابقی آن جاده مالروست چگونه می توان مشکل این جاده را با میزان ناچیز اعتبارات اختصاص یافته حل کرد.

وی افزود:در حالیکه آب اشامیدنی پایدار در مناطق مرکزی شهر دزفول وجود ندارد هیچ گونه اعتباری در این بخش جذب نشده است.

فرماندار ویژه دزفول اظهار داشت:اطلاعات به گونه ای به سازمان مدیریت ارائه شده که نشان می دهد دزفول دارای امکانات فراوان است ونیازی به بودجه و اعتبار ندارد درحالی که مناطق مرکزی این شهرستان از امکانات و زیر ساخت ها محروم هستند.

آصفی کل اعتبار شهرستان دزفول در سال جاری از محل تملک دارایی را 295 میلیارد و 955 میلیون ریال اعلام کرد و گفت:در این اعتبارات به فصل قضایی شهرستان یک میلیارد و 630 میلیون ریال اختصاص داده شده که این اعتبار 21 درصد سال گذشته است.

وی اعتبار اختصاص یافته به بخش آموزش و پرورش را 38 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:این اعتبار 38 درصد اعتبارات سال گذشته می باشد ضمن اینکه در بخش فرهنگ و هنر نیز رقم ناچیز شانزده میلیارد ریال اختصاص یافته است.

فرماندار دزفول میزان اعتبار اختصاص یافته به بخش ورزش این شهرستان را کمی بیش از چهارده میلیارد ریال بیان کرد و افزود:به حوزه بهداشت دزفول تنها رقمی معادل پنج میلیارد و 376 میلیون ریال اختصاص یافت.

در این نشست میزان اعتبارات بخش کشاورزی دزفول 21 میلیارد ریال ، اعتبابخش آب 500 میلیون ریال ، فصل صنعت و معدن یک میلیارد و 330 میلیون ریال و بخش محیط زیست سه میلیارد و 930 میلیون ریال عنوان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار