تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۴۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش سوزی گسترده در کارخانه نئوپان کارون / تصاویر
شدت آتش سوزی به حدی بود که تیر آهن های سقف مرتفع کارگاه، دچار تغییر شکل گردیدند و بیشتر تجهیزات و امکانات ماشینی ذوب شده اند. به نظر میرسد این حادثه میلیاردها ریال خسارت به ماشین آلات گران قیمت خط تولید این و احد صنعتی که هم اکنون از مدار خارج گردیده است وارد شده است و کار بازسازی و راه اندازی مجد د آن به ماه ها وقت نیاز است
خوزنیوز/ جهانگیر ترکستانی: صبح امروز مقارن ساعت7:10خط تولید شرکت نئوپان کارون در حومه شوشتر دچار حریقی گسترده و بی سابقه شد.

به دلیل گسترده بودن آتش سوزی بلافاصله اداره ایمنی و آتش نشانی شرکت کشت و صنعت کارون کلیه امکانات خود را به محل  حادثه اعزام نمود و به مقابله با شعله های مهیب آتش پرداختند و در ادامه آتش نشانهای شهرهای شوشتر و شرافت نیز با اعزام دو دستگاه خودر اطفاءحریق به کمک آمده و عملیات مهار آتش را دنبال کردند.

محمد امیری رئیس اداره ایمنی و آتش نشانی کشت و صنعت کارون با اعلام این خبر گفت:نیرو های آتش نشانی،ایمنی،کنترل ترافیک و سایر واحدهای زیر مجموعه ی این اداره با استفاده از تجهیزات و امکانات،وارد عملیات شده و در کمترین زمان ممکن آتش سوزی را که می توانست،کارخانه تولید شکرکشت و صنعت کارون،کارخانه خوراک دام،انبار محصول این شرکت و دیگر زیرساخت ها و امکانات پیرامونی را تحدید نماید،مهار و بعداز لکه گیری و ایمن سازی و اطمینان از اطفاء کامل حریق در ساعت 9:50 دقیقه به ایستگاه ها ی خود بازگردند.

وی در ادامه افزود،برای مهار این حریق گسترده افزون بر 200 هزار لیترآب و فوم(کف مخصوص اطفاء حریق) تو سط 8 دستگاه خودرو آتش نشانی مصرف گردید و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به جز چند نفر از پرسنل که دچار دود زدگی جزئی شده بودند در برندانشت.

گفتنی است،محل حریق یک سوله وسیع صنعتی،شامل :ماشین آلات تولید ،دستگاه ها و تجهیزات خط  بهره برداری و تولید نئوپان که مواد اولیه آن تفاله نیشکر با نام صنعتی«باگاس» سریع الاشتعال است و هر لحظه آتش در حال پیشروی به سوله های مجاور ودیگر کارخانه های مجتمع مشاهده می گردید، که با تلاش هوشمندانه پرسنل اطفاء حریق کشت و صنعت کارون  از سرایت و گسترش آتش به محل های دیگر جلوگیری گردید.

شدت آتش سوزی به حدی بود که تیر آهن های سقف مرتفع کارگاه، دچار تغییر شکل گردیدند و بیشتر تجهیزات و امکانات ماشینی ذوب شده اند. به نظر میرسد این حادثه میلیاردها ریال خسارت  به ماشین آلات گران قیمت خط تولید این و احد صنعتی که هم اکنون از مدار خارج گردیده است وارد شده است و کار بازسازی و راه اندازی مجد د آن به ماه ها وقت نیاز است.

شرکت تهیه و تولید خوراک دام کارون بزرگترین واحد تولید کننده نئوپان در شمال خوزستان و حومه شوشترواقع شده است ، این شرکت تحت پوشش بنیاد مستضعفان است و ظرفت اسمی آن 100 هزار متر مکعب در سال است و هم اکنون در طول یک بهره برداری افزون بر 75 هزار متر مکعب نئوپان تولید و به بازار مصرف عرضه می نماید.

علت حادثه و میزان خسارت های وارده توسط کارشناسان ذیربط در دست بررسی است.



































غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کارگر شرکت نئوپان شوشتر
|
ROMANIA
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
علت حادثه:ضعف مدیریت بود
:
:
:
آخرین اخبار