تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۵۲۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شادگان خبر داد ؛
صادرات سالانه 40 هزار تن خرما از شادگان
فرماندار شادگان گفت: در حال حاضر سالانه 40 هزار تن محصول خرما و 2 میلیون تن فولاد شادگان در کنار سایر محصولات از جمله صنایع دستی به خارج از مرزهای کشور صادر می‌گردد.

عبدالزهرا سنواتی امروز اظهار کرد: به دنبال بازدید میدانی مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از بندر تجاری شادگان در اوایل ماه جاری و بررسی امکان صدور مجوز مرز دریایی و فعالیت برون مرزی بندر مذکور، محمد باغ عنایت مدیر کل امور هماهنگی گمرک کشور و اعضای کارگروه مرزهای مجاز کشور، جهت انجام مراحل تکمیلی بندر برای صدور مجوز تدابیر خوبی اندیشیدند.

وی ضمن ابراز خرسندی از اهتمام دولت تدبیر و امید و استاندار خوزستان در راستای تحقق آرزوی دیرینه مردم شادگان مبنی بر احیای بندر، با اشاره به اهمیت فوق‌العاده بندر در کاهش بیکاری و معضلات اجتماعی ناشی از عدم اشتغال، شروع به کار بندر را نقطه عطفی در تاریخ و اقتصاد منطقه عنوان کرد.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدات منطقه از طریق بندرعباس به خارج از کشور صادر می‌گردد و این امر باعث افزایش هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری و در نهایت افزایش قیمت محصول و کاهش تقاضا می‌شود، و برای بسیاری از تولیدکنندگان فعالیت‌های تولیدی مقرون به صرفه نیست، افزود: آغاز فعالیت برون مرزی بندر شادگان انگیزه تولید را بالا برده و روند حرکت چرخه تولید را سرعت می‌بخشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سالیانه ٤٠ هزار تن محصول خرما و ٢ میلیون تن فولاد در کنار سایر محصولات از جمله صنایع دستی به خارج از مرزهای کشور صادر می‌گردد.

سنواتی در پایان عنوان کرد: صدور مجوز فعالیت برون مرزی بندر، افزایش و تولید مضاعف را در سالی که بنام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است، به دنبال خواهد داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار