تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۶۵۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از جلسه شورای شهر اهواز
لایحه کاهش 20 درصدی وجوه دریافتی از خرید قبور در آرامستان های شهر اهواز با موافقت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

شامگاه گذشته در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز لوایح برون سپاری مطالبات شهرداری، مساعدت به حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) واقع در منطقه پردیس، پرداخت 15 درصد مازاد بر قیمیت یک واحد مسکونی واقع در مسیر پل هفتم، مساعدت به یکی از پرسنل شهرداری، بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری، بررسی اساسنامه شورایاری های شهرداری و همچنین دو نامه در خصوص طرح اعضای شورا در زمینه کاهش وجوه قبور در آرامستان و انتصاب حسابرس برای بررسی حساب های سال گذشته و جاری شهرداری اهواز مورد بررسی قرار گرفتند.

لایحه برون سپاری مطالبات به منظور کاهش هزینه های جاری شهرداری است و در این طرح دریافت مطالبات شهرداری اهواز توسط چند شرکت زیر مجموعه انجام می گیرد.

حسین حیدری در خصوص لایحه برون سپاری مطالبات شهرداری عنوان کرد: یکی از مشکلات شهرداری اهواز بازپس گیری مطالبات خود از اشخاص و سازمان ها است. لایحه ای که در این خصوص به صحن شورا آمده تنها کلیات طرح است و جزییات طرح در صورت تصویب این لایحه به شورا ارائه خواهند شد.

زیبا صالح پور نیز در این خصوص افزود: مسئله برون سپاری مطالبات به منظور کاهش هزینه های جاری در شهرداری بسیار پسندیده است اما به عنوان مثال وصول مطالبات شهرداری از شرکت های بزرگ نفتی کار بسیار پیچیده و سختی خواهد بود که به طور حتم شرکت های کوچک از پس آن بر نخواهند آمد.

پس از تصویب لایحه برون سپاری مطالبات شهرداری نامه انتصاب حسابرس برای بررسی حساب های شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شورا با بررسی حساب های شهرداری توسط کارشناسان این سازمان برای سال گذشته و انتخاب یک حسابرس به همین منظور برای بررسی حساب های سال جاری توسط شورای شهر اهواز موافقت کردند.

کاهش 20 درصدی وجوه دریافتی از خرید قبور در آرامستان ها

پس از موافقت اعضا شورای شهر اهواز با این نامه طرح کاهش وجوه دریافتی از قبور در آرامستان بهشت آباد مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز در خصوص این لایحه گفت: این سازمان دو سال گذشته 129 نفر پرسنل داشته که به دلیل کمبود اعتبار این تعداد در سال جاری به 108 نفر رسیده است.

سعید علی پور افزود: تامین هزینه این سازمان و ارائه خدمات به شهروندان از محل فروش قبور حاصل می شود و در صورتی که این وجه کاهش یابد به طور حتم مشکلات فراوانی برای شهروندان در این بخش به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی آرامستان بهشت آباد تا سال 95 تکمیل خواهد شد همچنین از بهمن ماه سال جاری مردم را به سمت آرامستان باغ فروس هدایت خواهیم کرد.

زیبا صالح پور در این خصوص گفت: به منظور حل مشکلات این سازمان و تحت فشار قرار نگرفتن شهروندان بهتر است تا از جانب سازمان شهرداری به این سازمان مساعدتی صورت بگیرد تا شهروندان مجبور به تحمل فشار وارده نباشد.

در انتهای این لایحه با کاهش 20 درصدی قیمت قبور به این صورت که قبر 540  و دو میلیون و 400 هزار تومانی به حداقل 500 و دو میلیون تومان کاهش  تصویب شد.

در ادامه این جلسه نامه درخواست مساعدت گروه جهادی شهید فرجوانی به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجا شد و دو لایحه مساعدت به حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان و مساعدت پنج میلیون تومانی به یکی از رانندگان خودروی استیجاری شهرداری که در حین ماموریت خودرواش سرقت شده بود، تصویب شد.

اساسنامه شورایاری های شورای شهر اهواز تصویب شد

دو لایحه بررسی اساسنامه شورایاری های شورای شهر اهواز و بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری اهواز نیز با رای مثبت اعضای شورا به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه نمایندگان کارگران شهرداری منطقه یک که زیر نظر شرکت لیدوما فعالیت می کنند، حاضر شدند.

نماینده این کارگران عنوان کرد: از اسفند ماه سال گذشته کارگران این شرکت حقوق دریافت نکرده اند. در چند ماه گذشته کارگران برای دفاع از حقوق خود دست به تجمع در مقابل ساختمان شورای شهر زدند که متاسفانه با آن ها برخورد امنیتی شد و تعدادی را دستگیر کردند.

علاسوند رییس شورای شهر در این خصوص گفت: باید در ابتدا مطالبات این کارگران به صورت واضح مشخص شود. مطالبات این کارگران که مربوط به پیمانکار قدیم این شرکت می شود نیاز به بررسی دارد که ما پیگیر خواهیم بود اما پیمانکار جدید موظف است هر چه سریع تر حقوق سال جدید این کارگران را پرداخت کند.

علی قاسمی سرپرست قراردادهای سازمان شهرداری در این خصوص گفت: شرکت لیدوما بدهی فراوانی دارد و متاسفانه ضمانت نامه این شرکت در سازمان خدمات موتوری شهرداری آزاد شده است که این کار نوعی دور زدن قانون است.

وی افزود: ما از ابتدا نیز مخالف واگذاری این طرح به سازمان خدمات موتوری بوده ایم زیرا این طرح باید به اداره امور قراردادهای شهرداری سپرده می شد.

هزینه کردن در بخش ورزش سرمایه گذاری محسوب می شود

هدایت ممبینی در نطق پیش از دستور این جلسه عنوان کرد: هزینه کردن در ورزش یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود.امیدوار هستیم تا روند احداث زمین های ورزشی محله ای، روباز و سر پوشیده در شهر تسریع یابد زیرا وجود این اماکن منجر به شکوفا شدن استعداد جوانان خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به ورزش های همگانی نیز اظهار کرد: برای توسعه در بخش ورزش کلانشهر اهواز نیازمند ورود شرکت های بزرگ نفتی  هستیم.

ممبینی افزود: در این چند وقت اخیر شاهد افزایش فست فود ها و دکه های فروش مواد خوراکی در پارک های شهر هستیم که این مسئله بیش از حد طبیعی صورت می گیرد به همین منظور باید سازکاری برای تعیین میزان خدمات این چنینی در پارک ها اندیشیده شود.

دادن افطاری به روزه داران اهوازی در محل های پر تردد شهر

آذر زمان پور دیگر عضو شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور جلسه عنوان کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان باید برنامه ای برای افطاری دادن به روزداران اهوازی در میادین پر تردد شهر توسط شهرداری در نظر گرفته شود.

وی افزود: به منظور زیبا سازی شهر اهواز می توان در حاشیه پلها و کنار گذر های آنها گلدان های مزین به گل طبیعی کاشت.استفاده از گلدان های گل طبیعی در حاشیه پل ها به طور حتم چشم اندازی زیبا ایجاد خواهد کرد.

زمان پور با بیان اینکه مدیریتی شهری نمی تواند نسبت به مسله بیکاری بی تفاوت باشد، عنوان کرد: ما باید به منظور رفع مشکل بیکاری جوانان کمیته اشتغال در شورای شهر تشکیل دهیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار