تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۵۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نفت:
محصولات‌پالایشگاه‌قدیم‌وجدید به یورو5 می‌رسد
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اجرای طرح تثبیت پالایشگاه آبادان گفت: کل محصولات پالایشگاه قدیم و جدید این شهر به یورو 5 می‌رسد.

عباس کاظمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مسئولان در کشور مظلومیت آبادان را شهادت می‌دهند و در حقیقت به شکلی می‌خواهند صدماتی که ناجوانمردانه طی هشت سال جنگ تحمیلی به شهر آبادان وارد شد سریع‌تر جبران گردد.

وی افزود: به همین دلیل سال گذشته که در کشور چین بودیم در بحث استفاده از فاینانس برای توسعه پالایشگاه آبادان، اقدام در کردیم و واقعیت این است که همه مردم ایران چه مسئول و چه غیرمسئول دلشان می‌خواهد این شهر سریع‌تر ترمیم شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: ما نیز در قبال وظیفه‌ای که داریم با همدلی و تجارب یکدیگر می‌خواهیم کمک کنیم که صدمات تاریخی این شهر سریع‌تر برطرف شود.

وی ادامه داد: در مهرماه سال 67، چند ماه پس از پذیرش قطعنامه، مجموعه کل پالایشگاه‌های کشور به همکاری پالایشگاه آبادان شتافتند و در یک زمان منطقی که امکان داشت فاز واحد 85 را آماده راه اندازی کردند که واقعا یک حماسه بزرگ بود هر چند که کمتر به آن پرداخته شد.

کاظمی عنوان کرد: در 12 فروردین سال 68 به دست مقام معظم رهبری واحد 85 و بخش‌های مرتبط پالایشگاه راه اندازی و بخشی از شهر که خانه‌های مسکونی مرتبط با کارکنان پالایشگاه بود توسط پالایشگاه بازسازی شد.

وی بیان کرد: پس از آن نیز طرح بازسازی کل پالایشگاه مطرح گردید که اقدامات زیادی نیز در این ارتباط انجام شد که طی آن فاز دو کت کراکر محقق گردید.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: به هر حال پالایشگاه آبادان باید بازسازی جدی گردد به همین دلیل طرح تثبیت پالایشگاه که افزایش ظرفیت تولید و ارتقای کل محصولات پالایشگاه قدیم و جدید به یورو 5 را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح تثبیت پالایشگاه آبادان اضافه کرد: این طرح به شکلی‌ است که پالایشگاه آبادان سودده شود تا توسعه سریع و وسیع شهر آبادان نیز به دنبال آن محقق گردد.

کاظمی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم فکر بسیار خوبی در راستای اعلام منطقه آزاد اروند کرد تا جذب سرمایه نیز افزایش یابد گفت: امیدواریم مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند در ارتباط با طرح تثبیت پالایشگاه همکاری‌های لازم را داشته باشند تا ظلم تاریخی جنگ تحمیلی جبران گردد و شاهد پویایی خوب منطقه و برگشت آبادان به جایگاه واقعی‌اش باشیم.

وی ادامه داد: این مقوله همفکری و همکاری همه مسئولان شهرستان را می‌طلبد تا طرح بزرگ پالایش آبادان به اجرا درآید، ما نیز هر کمکی که برای تسریع اجرای این طرح از عهده‌مان برآید را دریغ نمی‌کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار