تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۵۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس خبر داد ؛
راه‌اندازی بندر بزرگ کانتینری در آبادان
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی بندر بزرگ کانتینری در این شهر خبر داد و گفت: می‌توانیم در بحث مجتمع پالایشگاهی در آبادان و مجتمع پتروشیمی در منطقه آزاد اروند برای رقابت با رقبایمان پیش برویم.

جواد سعدون‌زاده صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر نفت در امور پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، جمعی از مسئولان منطقه آزاد اروند و اصحاب رسانه که در محل باشگاه گلستان برگزار شد با اظهار کرد: در زمینه تعامل کمیسیون انرژی با وزارت نفت امروز نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاثیر مستقیمی دارند.

وی افزود: وزارت نفت همیشه تعامل بسیار خوبی با این منطقه داشته است و نمونه این تعامل در اواخر ماموریت آقای زنگنه واگذاری 4 هزار 200 دستگاه منزل مسکونی شرکتی بود که با جهشی که زمین پیدا کرد مردم آبادان را توانمند ساخت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در زمینه انتقال زمین تانک فارم که استارت آن در دولت قبل زده شد و تکمیل آن در دولت یازدهم، گفت: این یک حرکت اقتصادی بزرگ و نجاتبخش در بطن اقتصادی آبادان خواهد بود و امروز به دنبال آن هستیم که بندر کانتینری عظیمی را در آبادان ایجاد کنیم که می‌تواند مزایایش به پالایشگاه هم برسد.

وی در ادامه بیان کرد: اما آنچه که طلسم خدمت رسانی را در آبادان شکست پروژه گازرسانی در دولت هفتم بود.

سعدون‌زاده با بیان اینکه بحث توسعه و بهینه سازی پالایشگاه آبادان یک بحث بومی و منطقه‌ای نیست بلکه در دید کلان ملی است خاطرنشان کرد: قریب یک چهارم بنزین و نفت کشور را که جنبه رفاهی، سیاسی و اجتماعی در کشور دارد توسط این پالایشگاه تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد جمهوری اسلامی رویکرد اقتصاد مقاومتی‌ست، اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر که تمام ظرفیت‌های داخلی‌اش را مستحکم می‌کند گفت: بحث پالایش مبتنی بر پرهیز از خام فروشی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری «خام فروشی خودفریبی‌ست» که قطعا در رویکرد سند 20 ساله باید رویکرد خام فروشی را خاتمه ببخشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس می‌توانیم در بحث مجتمع پالایشگاهی در آبادان و مجتمع پتروشیمی در منطقه آزاد اروند با توجه به ظرفیت‌های بندری، پالایشگاهی و ... برای رقابت با رقبای خود پیش برویم.

وی با اشاره به میادین نفتی مشترک جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه عنوان کرد: شاهد هستیم که عراق نزدیک به یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز استحصال می‌کند در حالیکه ایران کمتر از 200 هزار بشکه را برداشت می‌کند و این ظرفیت، ثروت انبوهی‌ست که در حال از دست رفتن است.

سعدون‌زاده اضافه کرد: این مشکل به نحوی در پارس جنوبی نیز وجود دارد که باید با تامل و همت بیشتر در این زمینه در برابر رقبای خود کار شتابانی را انجام دهیم.

وی خطاب به معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: در کمیسیون انرژی می‌خواهیم نگاه ویژه‌ای به آبادان داشته باشید، پالایشگاه آبادان 2 موسوم به خوزستان کم کم به وادی نسیان سپرده می‌شود و اگر این مقوله را به دست نیروهای آبادانی و بومی بسپارید همه تلاشمان را برای جذب سرمایه گذار به کار گرفته و از ظرفیت منطقه آزاد اروند نیز در این خصوص بهره خواهیم برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان به وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان نیز اشاره کرد و افزود: بستن تیم صنعت نفت دیر شده و با وجود اینکه مذاکراتی را نیز در این زمینه داشته‌ایم انتظار داریم این تیم محبوب و مورد علاقه مردم آبادان امیدواریم مورد توجه بیشتر وزارت نفت قرار گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار