تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۵۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجتبی گلستانی:
پاکسازی منطقه کوی‌سیاحی‌اهواز آغاز می‌شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: به زودی مبارزه با آلودگی سطحی و زیست محیطی در منطقه کوی سیاحی شهرستان اهواز از سوی این سازمان آغاز می شود.

مجتبی گلستانی اظهار کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از این منطقه، وضع آلودگی در کوی سیاحی فراوان است و عمق خرابی آنقدر است که نمی توان به راحتی و سادگی گفت می توانیم با یک پروژه منطقه را از آلودگی پاک کنیم اما در طرحی که قرار است این سازمان انجام دهد چندین مورد از این آلودگی ها بر طرف می شود.

گلستانی در توضیح این طرح ها افزود: یکی از مشکلات این منطقه، فضولات گاو و گاومیش ها و نیز حیوانات موزی است که خطرناک و بسیار آلوده هستند. سازمان مدیریت پسماند طرح جمع آوری این آلودگی ها را به عهده گرفته و انتظار کمک و یاری از همه را دارد.

وی گغت: همچنین تجمع نخاله های ساختمانی یکی از مشکلات آلودگی و محلی مناسب برای جمع شدن حیوانات خزنده چون مار و عقرب است که در این زمینه نیز طرح هایی اجرا می شود.

گلستانی تصریح کرد: شرح وظایف جمع آوری نخاله ها به عهده سازمان پسماند شهرداری اهواز است که در اساس نامه این سازمان قید شده ولی این کار در شهرداری اهواز به عهده سازمان خدمات موتوری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز عنوان کرد: با همه این احوال، سازمان مدیریت پسماند برای جمع آوری و رفاه حال مردم و رعایت بهداشت منطقه این مورد را نیز بر عهده می گیرد.

وی اظهار کرد: از به بعد با ماشین آلاتی که اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در این منطقه کنند به شدت برخورد خواهیم کرد.

گلستانی با اظهار بر اینکه در صدد هستیم که کانال روباز کوی سیاحی را با لوله های بزرگ سرپوشیده کنیم، افزود: این کانال روباز وضعیت نامناسب را برای کودکان و مردم ایجاد کرده و قرار بر این است این کانال را با لوله های بزرگی سرپوشیده کنیم.

وی تصریح کرد: پس از پاکروبی منطقه از آلودگی ها، در نظر داریم در این منطقه فضای سبز با چشم اندازی مناسب ایجاد کنیم. این خود می تواند وضعیت این کوی را سر و سامان داده و نوعی تشویق و آموزش نیز برای پاکی وزیبایی منطقه باشد.

گلستانی همچنین از احداث ایستگاه های موقت جمع آوری پسماندهای خانگی خبر داد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در مورد آموزش شهروندان این منطقه برای طرح تفکیک پسماند از مبدا نیز گفت: این طرح در  دست اقدام بوده و آموزش شهروندی در زمینه نگهداری پسماندهای خشک و نحوه دفع پسماند تر برای آموزش به مردم این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از نصب بنرهای تبلیغاتی و نصب «ویسکت بانک» (کانکس خرید پسماند خشک) در سطح منطقه شش خبرداد.
:
:
:
آخرین اخبار