تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۶۵۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر داد ؛
آغاز به‌کار دانشگاه علمی کاربردی فولاد اکسین خوزستان از شهریور
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خبر از آغاز به‌کار رسمی دانشگاه علمی کاربردی این شرکت از شهریورماه سال جاری داد.

عزیز قنواتی در نشست خبری که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات فولاد اکسین خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه اصلی کارخانه، تولید ورقه‌های فولادی برای لوله‌های 56 اینچی گاز است.

وی ادامه داد: سود بالای این کارخانه، نزدیک بودن به دریا، بی‌رقیب بودن در بازارهای داخلی و تولید ورقه‌های فولادی خاص از مزایای این کارخانه است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اضافه کرد: این کارخانه سالیانه یک میلیون و 50 هزارتن محصول تولید می‌کند که میزان خوب و قابل قبولی است.

وی ادامه داد: این کارخانه با 25 میلیون دلار هزینه ارزی و یکصد و 60 میلیارد تومان هزینه ریالی و در زمینی به مساحت یکصد و 60 هکتار ایجاد و تاکنون برای 836 نفر به صورت مستقیم  اشتغال ایجاد کرده است.

قنواتی خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد منابع اولیه را از شرکت فولاد خوزستان و پنج درصد باقیمانده را از شرکت فولاد هرمزگان خریداری می‌کنیم و سعی کرده‌ایم بیشتر از محصولات داخلی و استانی استفاده کنیم.

وی با بیان این که در سه ماه اول سال نسبت به سه ماه اول سال 92 رشد 62 درصدی داشتیم گفت: در سال 92 تفاهمنامه‌ای به مبلغ 950 میلیارد تومان ایجاد شده است تا ورق‌های 42 و 48 اینچی را برای شرکت نفت و لوله سازی آماده کنیم که تفاهمنامه خوبی است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد: به دنبال توسعه فولادسازی شرکت هستیم که در صورت افتتاح می‌تواند برای 800 تا یک‌هزارنفر شغل ایجاد کند، امیدوارم مسئولان و سرمایه گزاران استان در این راه ما را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از توافقاتی که در عرصه بین المللی  صورت گرفت  مشتریان خارجی کارخانه نیز زیاد شدند گفت: درحال حاضر کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس به ما پیشنهاد تولید ماهانه 5 هزارتن از محصولات کارخانه را داده‌اند که در حال انجام آن هستیم.

قنواتی در پایان با اشاره به آغاز به کار دانشگاه علمی کاربردی این کارخانه بیان کرد: از شهریورماه سال جاری و با انتشار فراخوانی ثبت‌نام از علاقه‌مندان را آغاز خواهیم کرد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
عبدالامیر بروایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
2
1
باسلام
اینجانب شاغل درمجتمع فولاد خوزستان میباشم وپسری دارم که ترم سوم عمران عمران در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز میباشد آیا میتواند جهت ادامه تحصیل واستخدام درفولاد اکسین راداشته باشد متشکرم
:
:
:
آخرین اخبار