تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۵۶۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
براساس اعلام کمیته بررسی و ارزیابی هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه:
فولاد خوزستان برترین شرکت نمایشگاه بورس تهران شد
سود سهام شرکت ما از 16 مرداد ماه سال 1386 که وارد بورس شده، همیشه روندی رو به رشد داشته است. همچنین گزارش هایی که درباره وضعیت سهام ارائه شده همواره اطمینان بخش بوده و سهامداران از اطلاعاتی که بر روی سایت بورس گذاشته شده و می شود، با نگاه مثبت برخورد کرده اند. در سال قبل نیز با تصویب مجمع عمومی به ازای هر سهم مبلغ 1650 ریال سود به سهامداران شرکت پرداخت شده است
پس از کسب موفقیت های مختلف شرکت فولاد خوزستان در زمینه تولید، حفظ محیط زیست، تعالی سازمانی و چندین مورد دیگر در سال های اخیر، در خرداد ماه سال 93 یک خبر دیگر از موفقیت جدید شرکت در رسانه ها ثبت شد. کمیته بررسی و ارزیابی هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه ، پس از ارزیابی کیفیت حضور تمام شرکت کنندگان در بخش شرکت های بورسی، شرکت فولاد خوزستان را به عنوان برترین شرکت بورسی نمایشگاه انتخاب کرد.
هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در تاریخ های هیجدهم تا بیست ویکم خردادماه 93 در محل نمایشگاههای بین المللی تهران دایر بود و غرفه شرکت فولاد خوزستان در سالن میلاد این نمایشگاه در معرض دید صدها دیدارکننده در این نمایشگاه قرار داشت.
به همین مناسبت در گفت و گو با غلامرضا فروغی نیا مدیر امور سهام شرکت فولاد خوزستان جزئیات بیشتری را در خصوص دلایل کسب موفقیت در نمایشگاه بورس و برنامه های مختلف در ارتباط با سهام شرکت جویا شده ایم که متن آن را در ادامه می خوانید.




شرکت فولاد خوزستان در نمایشگاه بورس امسال به عنوان شرکت برتر بورسی شناخته شد، به نظر شما دلایل کسب این موفقیت چه بود؟
یکی از این بخش های ارزیابی شده مربوط به نظم و انضباط حضور مسئولان غرفه ها و پاسخگو بودن نسبت به پرسش های بازدیدکنندگان بود که فولاد خوزستان در این بخش نمایشگاه به صورت جدی حضور داشت و امتیازات بالایی کسب نمود.
باید بگویم شرکت فولادخوزستان از قبل، حضور فعال و مفید دراین نمایشگاه را هدف گذاری و برنامه ریزی کرده بود. حضور مهندس شریفی مدیرعامل و معاونین مالی واقتصادی و فروش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و روز نخست فعالیت غرفه، از دلایل اهمیت و توجه ویژه شرکت به این رخداد مهم بازار سرمایه کشور بود و در این بین اعضای محترم کمیته بررسی و ارزیابی نمایشگاه بسیار به موقع و سنجیده عمل نمودند. این کمیته در هشت بخش مختلف شرکت های حاضر در نمایشگاه را مورد ارزیابی قرار داد که فولاد خوزستان در تمام بخش ها حائز رتبه های بالاتر نسبت به سایر شرکت ها بود.
شرکت فولاد خوزستان همچنین کلاس هایی را برای بازدیدکنندگان علاقمند برگزار کرد و در باره چگونگی خرید و فروش سهام ، نحوه تقسیم سود سهام، کسب اطلاعات مالی شرکت ها و بسیاری موارد دیگر اطلاع رسانی نمود، ضمن اینکه تمام کسانی که از وضعیت سهام شرکت سوالاتی داشتند، به طور کامل پاسخ های خود را از گروه ما دریافت کردند.
خبرنگاران و اصحاب رسانه و سایت های خبری بورس و بازار سرمایه نیز از دیگر گروه هایی بودند که در غرفه شرکت فولادخوزستان با روی باز پذیرش شده و اطلاعات و اخبار درخواستی در اختیارشان قرار داده شد.
علاوه بر این، طراحی زیبای محیط و غرفه آرایی همراه با نورپردازی و ترکیب رنگ های غرفه، مساحت چشمگیر و موقعیت عالی در نظر گرفته شده و حضور پویا و تمام وقت کارشناسان گروه شرکت فولاد خوزستان در نمایشگاه ، رعایت شئونات اداری و از همه مهمتر قدمت حضور در نمایشگاه بورس از دیگر مواردی بود که نقش بسیار مهمی در کسب موفقیت فولاد خوزستان در نمایشگاه بورس امسال داشت. عوامل یادشده باعث گردید تا غرفه شرکت فولادخوزستان از سوی گروه های بازدید کننده مورد استقبال شایان توجه علاقمندان قرار گیرد.
ما معتقدیم که بازدیدکنندگان نمایشگاه بورس افرادی دارای دانش روز و پشتوانه علمی درباره مسایل حسابداری هستند و از سود یا زیان شرکت ها آگاهی دارند ؛ لذا اگر در غرفه نمایشگاه، فرد یا گروه پاسخگو وجود نداشته باشد، این مسئله نمود پیدا می کند. به این ترتیب مجموع عوامل فوق سبب شد تا فولاد خوزستان در مقایسه با سایر شرکت ها به عنوان برتر شناخته شود.



اهمیت برگزاری نمایشگاه بورس و تاثیر آن بر سهام و سهامداران شرکت ها چگونه ارزیابی می کنید؟
بورس به عنوان یکی از بازارهای مهم کشور، بخشی از ثروت ملی و سرمایه های عمومی در آن گردش پیدا می کند و با توجه به سیاست های نظام ، جهت گیری دولت، تشویق مردم برای حضور در بازار سرمایه است.
در بورس ، اطلاعات مالی شرکت ها به صورت شفاف در اختیار سهامداران قرار می گیرد ضمن اینکه بورس، فضای برخورد اطلاعات شرکت هاست و همین مسئله سبب می شود تا سهامداران تصمیم بگیرند که نسبت به خرید سهام اقدام کنند یا سهام خود را به فروش برسانند.
لذا برگزاری نمایشگاه بورس، جنبه فانتزی ندارد و بازدیدکنندگان تصمیم می گیرند سرمایه های خود را با توجه به تحلیل های کارشناسان ومسئولان غرفه های نمایشگاه ، وارد بورس کنند یا به جای دیگری ببرند.





تفاوت نمایشگاه امسال را در مقایسه با نمایشگاه های سال قبل چگونه می بینید؟
در نمایشگاه امسال برای نخستین بار جلسه افتتاحیه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان بورس برگزار شد که همگی درباره نقش و اهمیت بازار سرمایه سخن گفتند و وضعیت بازار سهام را به لحاظ حمایتی مورد تاکید قرار دادند. ضمن اینکه در مدت برگزاری نمایشگاه بسیاری از مسئولان ذیربط اقتصادی کشور از آن بازدید داشتند.
این مسایل نشان می دهد که نگاه سردمداران نظام اقتصادی کشور به بازار بورس ، توسعه و تشویق آن است.




تاثیر برگزاری نمایشگاه بورس بر افزایش تعداد سهامداران شرکت ها چیست؟
برگزاری چنین نمایشگاه هایی خود به خود دانش عمومی را درباره سهام و بازار بورس افزایش می دهد . برگزاری کلاس های آموزشی توسط غرفه های حاضر در نمایشگاه برای کسانی که برای نخستین بار بخواهند وارد بازار بورس شوند، اهمیت زیادی دارد زیرا تحلیل ها و اظهارات مسئولان غرفه هاست که مردم تشخیص می دهند سرمایه های خود را به خرید سهام اختصاص دهند و به عبارت دیگر این تبادل اطلاعات و برگزاری کلاس های آموزشی، جهت گیری افراد را در این زمینه شکل می دهد.



وضعیت سهام شرکت فولادخوزستان و سود سهام شرکت از سال های گذشته تاکنون چگونه بوده است؟
سود سهام شرکت ما از 16 مرداد ماه سال 1386 که وارد بورس شده، همیشه روندی رو به رشد داشته است. همچنین گزارش هایی که درباره وضعیت سهام ارائه شده همواره اطمینان بخش بوده و سهامداران از اطلاعاتی که بر روی سایت بورس گذاشته شده و می شود، با نگاه مثبت برخورد کرده اند.
در سال قبل نیز با تصویب مجمع عمومی به ازای هر سهم مبلغ 1650 ریال سود به سهامداران شرکت پرداخت شده است.
همچنین برای نخستین بار موفق شدیم امسال مجمع عمومی سالیانه را در اردیبهشت ماه برگزار کنیم و دو هفته بعد از آن هم سود را پرداخت کنیم که این مسئله یک رکورد برای شرکت محسوب می شود. این رویداد در حالی است که طبق قانون تجارت می توانیم زمان پرداخت سود را تا هشت ماه بعد از برگزاری مجمع عمومی به تاخیر بیاندازیم؛ لذا این واقعیت ها، نکات اطمینان بخشی برای سرمایه گذاران است.










غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
3
3
فولاد خوزستان باید از تیم قهرمانش هم خوب مواظبت کند تا در سال آینده باز هم انشاالله قهرمان شود.تیم یاد شده ز آن همه مردم خوزستان است نه یک کارخانه!
کارمند فولاد111
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
0
0
سلام. خوز نیوز عزیز من میدونم این پیام رو ثبت نمی کنید، ولی تقاضای اطلاع رسانی داریم که، شرکت فولاد خوزستان اگر حقوق تولید کننده (فقط کارگران و کارمندان و تکنسین ها چون به اندازه کافی امکانات به مدیران و روسا میده) را رعایت کند، دیگه مشکلی نیست.
:
:
:
آخرین اخبار