تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر خبر داد ؛
معرفی صنایع آلاینده خرمشهر به مراجع قضایی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر از برخورد قاطع با شرکت‌ها و صنایع آلاینده خبر داد و گفت: صنایع آلاینده شهرک صنعتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رضا جاوید امروز از برخورد قاطع با شرکت‌ها و صنایع آلاینده خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با تاکیدات فرماندار خرمشهر و مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان و طی توافقنامه به عمل آمده با سازمان منطقه آزاد اروند محقق شده است.

وی گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در خرمشهر در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان  ارائه کرد و افزود: در راستای پایش صنایع شهرستان و مقابله با آلوده کنندگی آن، اداره حفاظت محیط زیست به صورت ماهانه به بازدید از صنایع می‌پردازد و اقدام به نمونه برداری از پساب آنجا می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر تصریح کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط شرکت‌های صنعتی، در ابتدا برای این شرکت‌ها اخطاریه مدت‌دار صادر می‌شود.

وی بر اثربخش بودن این اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در سال گذشته، چهار شرکت رینگ سایپا، پاکشوی، روغن کشی اتکا و شیر بانی (اتکا) اقدام به نصب تصفیه‌خانه کرده‌اند.

جاوید افزود: همچنین با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره حفاظت محیط زیست، بوی نامطبوع صنایع الکل‌سازی که چندین سال است موجب نارضایتی شهروندان را فراهم کرده بود کنترل شد.

وی در خصوص صدور حکم قطعی صنایع آلاینده شهرستان گفت: پس از صدور حکم، مراتب به اطلاع مردم خرمشهر رسانده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار