تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۶۰۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان :
سه چالش مهم جامعه ایثارگران خوزستانی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: درمان ، اشتغال و مسکن سه معضل و چالش مهم جامعه ایثارگران استان می باشد و باید با عزم جهادی و همگانی بر این مشکلات فائق آییم.

جاسم صفات با بیان اینکه هم اکنون 36هزار جانباز در استان خوزستان زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشند افزود: از این تعداد 22هزار و 600جانباز زیر 25درصد و ما بقی بالای 25درصد هستند.

وی اشتغال جانبازان و فرزندان آنان را یکی از مشکلات مهم پیش رو عنوان کرد و گفت: با اینکه بر اساس قانون باید حداقل 25درصد استخدام شوندگان در دستگاههای اجرایی و دولتی استان از فرزندان ایثارگران و جانبازان باشند ولی برخی این سهمیه را رعایت نمی کنند ضمن آنکه بخش خصوصی نیز خود را ملزم به اجرای این قانون نمی داند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان ، اشتغال را موضوعی ملی عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی کشور بستگی دارد از این رو اشتغال جانبازان و ایثارگران تابعی از میزان اشتغال در کشور است.

به گفته وی هم اکنون 15هزار جانباز ، فرزند شهید و جانباز و دیگر اعضای خانواده های ایثارگران در سامانه اشتغال این بنیاد ثبت نام کرده ااند که اغلب متقاضی کار در دستگاههای دولتی هستند.

صفات ، موضوع درمان جانبازان و والدین شهدا را از دیگر مشکلات این بنیاد عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه درمان جانبازان از اولویت های مهم این بنیاد است ولی در سال های اخیر هزینه های درمانی افزایش یافته و امیدواریم در دولت تدبیرو امید با اجرای کامل طرح ملی تحول در نظام سلامت بتوانیم مشکلات این عزیزان را که حق بزرگی بر گردن ما دارند به حداقل برسانیم.

وی مشکل مسکن را از دیگر مشکلات جامعه ایثارگران استان توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر گام های مهمی در تامین مسکن ایثارگران و جانبازان بالای 20درصد در قالب مسکن مهر و تسهیلات بانکی ارزان قیمت انجام شده است و امیدواریم بتوانیم تسهیلات اعطایی در بخش مسکن را به جانبازان 15 درصد نیزتخصیص دهیم.

استان خوزستان 23هزار شهید در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و نظام اسلامی کرده است که در حال حاضر تنها 16هزار خانواده شهید در استان قرار دارند و بقیه خانواده های شهدا به دیگر استان ها مهاجرت کرده اند.

استان خوزستان صف اول هشت سال دفاع مقدس و شهادتگاه دو سوم شهدای جنگ تحمیلی بوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار