تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت دزفول:
آمار ازدواج در دزفول رو به کاهش است
رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: طبق بررسی به عمل آمده بر اساس آمارهای موجود روند ازدواج در این شهرستان رو به کاهش نهاده است.

بیتا چاییده روز یکشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات فرمانداری ویژه دزفول تعداد ازدواج های ثبت شده در دزفول در سال 1390 را چهار هزار و 444 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار در سال 1392 به چهار هزار و 253 مورد کاهش یافته است.

وی با اشاره به روند نزولی ازدواج در این شهرستان گفت:برای جلوگیری از ادامه این روند باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم کرده و در خصوص ازدواج آسان بین خانواده ها فرهنگ سازی کرد.

رییس مرکز بهداشت دزفول در ادامه متوسط نرخ رشد جمعیت در این شهرستان را 2.32 درصد عنوان کرد و گفت:این نرخ رشد نسبت به نرخ رشد کشور که حدود 1.9 درصد می باشد رضایت بخش است.

وی با اشاره به سیاست فرزندآوری گفت:از دهه 60 روند رشد جمعیت در کشور کاهش یافته که اگر این روند ادامه یابد تا سال 1415 رشد جمعیت به صفر می رسد و کشور با پدیده سالمندی و کمبود نیروی کار آمد و فعال مواجه می شود.

دکتر چاییده با بیان اینکه تک فرزندی عوارض مخرب روحی و روانی در خانواده ها به دنبال دارد گفت:فاصله ازدواج زوجین و زمان تولد نخستین فرزند در کشور سه و نیم سال می باشد که این امر موجب می شود زوجی که مشکل ناباروری دارد سن طلایی درمان ناباروری را که دو سال بعد از ازدواج است را از دست بدهد.

وی با اشاره به اینکه در اکثر خانواده ها فاصله زمانی بین فرزندان بیشتر از پنج سال است تاکید کرد: در کنار تشویق خانوادها به فرزند آوری آموزش مهارت های فرزند پروری و مهارت های زندگی نیز باید به خانواده ها ارائه شود.

چاییده همچنین نسبت به گسترش آمار بالای استعمال قلیان در پارک های دزفول نیز گفت: برای جلوگیری از این امر فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع و با جریمه نقدی همراه است ضمن اینکه هرگونه تبلیغ و تشویق مستقیم وغیر مستقیم نیز در این خصوص ممنوع می باشد.

رییس اداره بهزیستی دزفول نیز با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان گفت:دزفول سومین شهر خوزستان در رابطه با افزایش طلاق است.

سعید ایثاری افزود:دزفول پارسال پنجمین شهر خوزستان از نظر تعداد طلاق ثبت شده بود که این رقم امسال با افزایش طلاق ، رشد کرده است.

وی افزود:سیاست نظام تلاش برای افزایش فرزند آوری است که اگر این سیاست به درستی اجرا نشود جامعه ایرانی در آینده با آسیب های جدی روبرو خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:افزایش سطح توقع مردم به ویژه نخبگان موجب عدم تمایل خانواده ها به فرزندآوری شده است و در موارد بسیاری نیز موجب طلاق شده است.

احمد علیپور افزود: اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود و برنامه ریزی درستی صورت گیرد مشکل کم جمعیتی نسل حاضر نیز حل می شود.

وی در ادامه افزود:دولت توجه ویژه ای به بخش سلامت دارد و حمایت های زیادی در این حوزه به مردم ارائه شده است.

علیپور گفت: مردم باید با استفاده از حمایت های دولتی در حوزه درمان و پیشگیری سعی در پرورش جامعه ای سالم داشته باشند.

رییس اداره دامپزشکی دزفول نیز در این نشست در خصوص خروج دام از محدوده روستاها گفت: این اقدام امری غیر کارشناسی است و ماهیت روستاها را از بین می برد.

محسن ورجاوند افزود: فلسفه وجود روستاها دامپروری و کشاورزی است لذا خروج دامها علاوه بر هزینه بر بودن ادعای شهر شدن روستاها و از بین رفتن بافت روستایی را به دنبال دارد.

رییس اداره دامپزشکی دزفول در خصوص مشکلات روستای گاومیش آباد شرقی گفت:حدود سه هزار رأس دام سنگین در این روستا وجود دارد که با خروج این دامها از سطح روستا مشکلات روستا حل نخواهد شد.

غلامعلی سعادت پور بخشدار مرکزی دزفول نیز با اشاره به تقاضای اهالی شهرهای امام و میانرود مبنی بر خروج دام از سطح این شهر ها گفت:برای حل این مشکل احداث مجتمع دامپروری در روستاها ضروری است.

در این نشست در خصوص رعایت بهداشت در واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی ،برخورد با فروشندگان دوره گرد به ویژه فروشندگان مواد غذایی حساس و پلمب اغذیه فروشی های غیر بهداشتی بحث و تبادل نظر شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
ای بابا مشکل جوانا که زن نمیگیرن کاره کار شما کار ایجاد کنید واسه جوانا بعد بیاید برای ازدواج اسان فرهنگ سازی کنید
:
:
:
آخرین اخبار