تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۶۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام کرد:
جایگزینی کارت هوشمند با دفترچه های بیمه/ ایجاد مسکن امید برای بازنشستگان
راه اندازی پنج بیمارستان و 26 مرکز درمان سرپایی/ حذف فرانشیز مستمری بگیران در قالب نظام ارجاع/ پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تا پایان فروردین/ جایگزین شدن کارت هوشمند ملی با دفترچه بیمه/پرداخت 2هزارمیلیاردتومان از مطالبات دولت به تامین‌اجتماعی
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از ایجاد مسکن امید برای بازنشستگان خبر داد و گفت: راه اندازی پنج بیمارستان و 26 مرکز درمان سرپایی، حذف فرانشیز مستمری بگیران در قالب نظام ارجاع، پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تا پایان فروردین، جایگزین شدن کارت هوشمند ملی با دفترچه بیمه طی سه ماه آینده، پرداخت دو هزار میلیارد تومان از مطالبات دولت به تامین اجتماعی و غیره از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی است.

دکتر سید تقی نوربخش در نشست خبری روز سه شنبه با اشاره به اینکه در حال حاضر 69 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان هستند گفت: از این تعداد دو میلیون و 200 هزار نفر مستمری بگیر هشت میلیون و 800 هزار نفر بیمه شدگان اجباری و 4 میلیون نفر نیز بیمه شده مشاغل آزاد و اختیاری هستند.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری سازمان 46 هزار میلیارد تومان است گفت: در سال جاری تدوین ساختار سازمان بازگشایی موسسه عالی پژوهشی تامین اجتماعی افتتاح 26 مرکز درمان سرپایی در استان های مختلف آغاز عملیات احداث بیمارستان در لنگرود، دزفول و یزد و همچنین راه اندازی پنج بیمارستان در اسلویه، زابل، ایلام، بیرجند، کرمان و ... از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از جایگزین شدن کارت هوشمند با دفترچه های بیمه طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: به زودی براساس برنامه ریزی های انجام شده دفترچه های بیمه حذف و کارت هوشمند در مراکز ملی سازمان استفاده خواهد شد.

حذف فرانشیز مستمری بگیران در مراکز ملکی تامین اجتماعی

وی حذف فرانشیز مستمری بگیران در قالب نظام ارجاع خبر داد و گفت: مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان را تا پایان فروردین سال جاری تسویه کرده ایم و در حال حاضر پرداخت مطالبات اردیبهشت ماه در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا پرداخت بن کارگران و مستمری بگیران مشمول حق بیمه است گفت: براساس قانون با توجه به اینکه در سنوات گذشته بن این افراد به صورت نقدی به آنها پرداخت می شد بر همین اساس حق بیمه کسب می شود به همین دلیل رفع این موضوع هفته گذشته پیشنهادی به شورای عالی بیمه ارائه دادیم که اگر تصویب شود سازمان دیگر مبلغی را برای بن و غیره کسب نخواهد کرد و بن ها نیز به صورت غیر نقدی پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: با توجه به اینکه قانون برنامه پنجم 800 هزار نفر را مشمول استفاده از بیمه قرار داده بود به همین دلیل در صورت ریزش افراد جدید جایگزین آن می شوند و با توجه به قرار دادن سقف برای بیمه کارگران ساختمانی و پر شدن آن فرد جدیدی تا زمانی که قانون  بازنگری شود بیمه نخواهد شد و فقط سازمان بیمه افراد قبلی را همچنان ادامه می دهد.

وی در مورد ساخت بیمارستان در اسلویه نیز گفت: این بیمارستان بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح می شود و براساس قراردادی که با شرکت نفت، وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی انجام شده در تامین نیروی انسانی از نیروهای آنان نیز استفاده می کنیم.

نوربخش به مطالبات تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد و گفت: هر سال 15 هزار میلیارد تومان به میزان مطالبات قبلی اضافه می شود به همین دلیل این مطالبات هیچ وقت صفر نمی شود و تا پایان سال 93 میزان مطالبات ما از دولت به 90 هزار میلیارد تومان می رسد.

پرداخت دو هزار میلیارد تومان از بدهی دولت

به گفته وی که البته در سال جاری بخشی از بدهی ها از محل یارانه ها در حال پرداخت است به طوری که تاکنون دو هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی گفت: در حال حاضر دولت امکان پرداخت نقدی به مطالبات را ندارد و بهترین روش در نظر گرفتن مطالبات در بودجه های سنواتی به صورت تهاتر است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد داروی بیماران خاص نیز گفت: براساس قرارداد با وزارت بهداشت در حال حاضر 270 قلم داروی مربوط به شیمی درمانی، کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و سرطانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد. نماینده ای نیز در داروخانه ای که داروهای خاص را ارائه می کند از سوی سازمان حضور دارند.

نوربخش در خصوص بیمه بیکاری نیز گفت: در حال حاضر 200 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیکاری سازمان هستند و یک هزار و 400 میلیارد تومان بدین منظور پرداخت می کند که البته تراز حساب منفی است.

وی تاکید کرد: طرح جدید مجلس برای بیمه بیکاری پنج هزار میلیارد تومان بار مالی دارد و در صورتی که منابع آن تامین شود اجرایی خواهد شد که بدین منظور صندوقی جداگانه تاسیس می شود.

رفع مشکل سنوات 25 هزار بیمه شده

وی در مورد کارفرمایانی که حق بیمه کارگران را پرداخت نمی کنند گفت: براساس ماده 148 قانون تامین اجتماعی و بخشنامه 539 بیمه شدگانی که فکر می کنند سوابق آنها در نظر گرفته نشده می توانند با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و بعد از پرداخت وجوهات سنوات آنها در نظر گرفته می شود.

وی گفت: براساس همین بخشنامه 25 هزار نفر مراجعه و سنوات خود را درست کرده اند.

وی از ایجاد مسکن امید برای بازنشستگان خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای با وزارت مسکن شهرسازی روز شنبه منعقد می شود و براساس مستمری بگیرانی که مسکن ندارند در آینده نزدیک صاحب خانه می شوند.

وی در مورد بیمه زنان خانه دار گفت: سال گذشته زنان سرپرست خانوار با اختصاص 20 میلیارد تومان بیمه شدند و در سال جاری نیز 10 میلیارد تومان برای بیمه این افراد اختصاص داده شده که با توجه به کم شدن اعتبارات 10 هزار نفر را پوشش می دهیم که قطعا نیاز به اعتبارات بیشتری در این خصوص وجود دارد و همچنین زنان خانه داری که بتوانند از طریق اختیاری بیمه شوند نیز می توانند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند که هم اکنون نیز این اتفاق رخ می دهد اما بیمه زنان خانه داری که دولت بخواهد درصدی از آن را پرداخت کند هنوز اعتباری برای اجرای آن اختصاص داده نشده است.

اجرای افزایش مرخصی زایمان نیازمند 260 میلیارد تومان اعتبار

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد مرخصی 9 ماهه زایمان گفت: اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان 260 میلیارد تومان بار مالی دارد که در صورت تامین آن از سوی دولت سازمان آمادگی اجرایی آن را دارد.

وی در مورد مراکز رسیدگی به اسناد پزشکی و تایید نسخ بیماران گفت: با توجه به اینکه تعداد این مراکز کم است قصد داریم تاییدیه نسخ بیمه شدگان را به بخش خصوصی و کارگزاری ها واگذار کنیم که در همین مدت 50 شعبه کارگزاری ایجاد شده و مجوز 100 شعبه دیگر نیز صادر خواهد شد.

نوربخش تاکید کرد: این واگذاری ها در سراسر کشور انجام می شود به طوری که در حال حاضر 52 کارگزاری در تهران وجود دارد که تاییدیه نسخ میان آنها تقسیم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد تغییر نیروها در شستا و تامین اجتماعی گفت: این موضوع صحت ندارد و به طوری که در 33 استان کشور فقط تاکنون چهار مدیر عوض شده و تغییرات در شستا نیز ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون خرید ایران ایر در دستور کار نبوده و فقط سه تا چهار درصد آن متعلق به تامین اجتماعی است گفت: اما مجموعه هتل های هما متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار