تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كشتی ساحلی در خوزستان فعال می‌شود
مسوول كميته كشتي ساحلي هيات كشتي خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت این کمیته گفت: مي‌خواهيم اين رشته نوپا، جذاب و با هيجان را در استان توسعه دهيم.

غلامرضا قيطاسي اظهار كرد: علي‌رغم اين كه شهرهاي ساحلي در استان وجود دارند ولي متاسفانه هيچ جايي براي فعاليت كشتي ساحلي نيست. به هر حال ما تصميم گرفتيم فعاليت‌مان را در اين زمينه با برگزاري مسابقاتي در کنار ساحل رودخانه دزفول آغاز كنيم.

وي بيان كرد: دزفول از قديم نيز پيشينه‌اي در اين رشته داشته است و قبل از اين كه تشك‌هاي كشتي وارد اين رشته شوند، در آن‌جا در كنار رودخانه‌ها روي ماسه‌ها اين ورزش انجام مي‌شده است. به هر حال اكنون هم كه ماه مبارك رمضان است و شب هاي دزفول نيز از آب و هواي خوبي برخوردار است، تصميم به برگزاري مسابقات كشتي ساحلي استان در روز پنج‌شنبه، 19 تيرماه در آن‌جا گرفتيم.

مسوول كميته كشتي ساحلي هيات كشتي خوزستان با بيان اين كه اين رشته كمي غريب است، گفت: قصد داريم اين رشته را در استان جا بيندازيم و مسابقات آن را در تمام رده‌هاي سني برگزار كنيم. ضمن اين كه قصد داريم كلاس داوري و مربيگري آن را هم برگزار كنيم تا دیگر رشته‌اي غريب نباشد.

وي در ادامه با بيان اينكه در گذشته كشتي ساحلي زيرمجموعه فدراسيون ورزش‌های همگاني بوده است، عنوان كرد: اين رشته به صورت يك تفريح معمولي هم در استان‌هاي شمالي برگزار مي‌شود ولي به تازگي زيرمجموعه فدراسيون جهاني كشتي قرار گرفته است.

قيطاسي بيان كرد: اين رشته مسابقات آسيايي و جهاني نيز دارد كه رقابت‌هاي جهاني آن چند روز پیش در يونان برگزار شد ولي ايران به دليل اينكه آمادگي نداشت در آن شركت نكرد و فقط نماينده‌اي جهت نظارت، به آنجا اعزام كرد. مهرماه نيز قرار است بازي‌هاي المپيك ساحلي در 14 رشته برگزار شود كه در كشتي ساحلي نيز انجام خواهد شد.

وي در ادامه درباره تعامل این کمیته با شهرستان‌هايي كه سواحل دارند، جهت فعال کردن این رشته، گفت: با آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دزفول، لالي، باغملك و انديمشك كه امكانات اين رشته را دارند، ارتباط برقرار كرده‌ایم تا بتوانيم اين رشته را توسعه دهيم. به هر حال بايد در هر شهري فرهنگ كشتي و امكانات آن فراهم باشد.

مسوول كميته كشتي ساحلي هیات كشتي خوزستان افزود: كشتي ساحلي رشته‌اي است كه از فنون كشتي‌هاي فرنگي و آزاد مي توان در آن استفاده كرد. اين كشتي در يك تايم سه دقيقه‌اي انجام مي‌شود و جذاب و از هيجان بالايي نيز برخوردار است.

وي خاطر نشان كرد: بازهم قصد داريم مسابقات اين رشته را برگزار كنيم. كشتي ساحلي نزديك به 14 سال است كه در دنيا برگزار مي‌شود و ما هم قصد داريم اين رشته نوپا را در استان توسعه دهيم. فكر مي‌كنم اولين استاني هستيم كه مسابقات اين رشته را برگزار مي‌كنيم و با پيگيري‌هايي كه داشتيم علاقه‌مند به برگزاري آن بوديم. كشتي ساحلي هزينه كمتر و در عین حال جذابيت بسيار و هيجان بیشتری نسبت با سایر كشتي‌ها دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار