تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۶۶۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای شهر خرمشهر خبر داد ؛
لایحه ساماندهی‌دست‌فروشان بازار روز خرمشهر
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر از تصویب لایحه ساماندهی دست‌فروشان بازار روز خرمشهر توسط بخش خصوصی خبر داد.

سیدجواد ادریس‌پور امروز اظهار داشت: دو لایحه مهم پیرامون شرکت کشتی‌سازی شهید موسوی وابسته به وزارت دفاع در مورد ساماندهی فضای سنتی موجود و تبدیل آن به یک فضای جدید و علمی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این اقدام با ایجاد یک فضای جدید علمی همانند بنادر اروپایی موجب تغییر چهره آن منطقه و تبدیل شدن آن به یک منطقه صنعتی، ایجاد فرصت‌های شغلی، جذب نیروی کار و توریسم در آینده می‌شود.

ادریس‌پور خاطرنشان کرد: عملیات زیباسازی و نوسازی بر عهده کشتی‌سازی شهید موسوی خواهد بود.

رئیس شورای شهر خرمشهر تصویب لایحه ساماندهی دست‌فروش‌های بازار روز توسط بخش خصوصی را لایحه تصویب شده دوم خواند و عنوان کرد: لایحه ساماندهی دست‌فروشان بازار روز توسط بخش خصوصی در محدوده زمین پشت استادیوم و جایگاه خط واحد اتوبوسرانی فعلی دیگر نیز در جلسه شورای شهر خرمشهر به تصویب رسید.

وی افزود: هدف از تصویب این لایحه احداث بازاری شیک و به‌روز که باعث تجمیع و ساماندهی تمام دست‌فروشان بازار روز می‌شود، بوده است.

ادریس‌پور در ادامه یادآور شد: این مصوبات شورای شهر پس از تایید از نظر عدم مغایرت با قانون توسط کمیته انطباق فرمانداری و ابلاغ به مجریان کار نهایی خواهند شد.

رئیس شورای شهر خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سومین جلسه اتاق فکر شورا با حضور رئیس، برخی اعضای شورای شهر و مشاوران شورا خبر داد و اظهار کرد: این جلسه در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد و حاضران به بحث پیرامون راه‌های درآمدزایی پایدار که منجر به خدمات‌رسانی بیشتر نیز می‌شود بحث و تبادل نظر کردند.

وی اظهار کرد: نظرات و راهکارهای مطرح شده در این جلسه جهت ایجاد و افزایش درآمد پایدار به شهرداری ارسال می‌شود.

ادریس‌پور برخی راهکارهای دستیابی به این اهداف را برشمرد و گفت: از جمله این موارد می‌توان به احیای پارک‌بان، احداث بازارچه شیک و جذاب، ایجاد مدیریت پسماند و تفکیک زباله، احیای بازار سیف به عنوان کنزالمال دوم، گرفتن عوارض از ماشین‌های سنگین و واگذاری زمین‌های بلااستفاده به بخش خصوصی برای مشارکت با شهرداری بوده است.

وی ادامه داد: صدور کارت شهروندی برای شهروندان قانون‌مدار و جلوگیری از هدر رفت اموال عمومی با سیاست تشویقی، ساخت و ساز سیتی‌سنتر و مراکز تفریحی و فرهنگی، دعوت از سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه برای شهر با اجرای سیاست تشویقی و رفع موانع، استفاده از توان و پتانسیل‌های موجود در شهرداری همچون ساماندهی کارخانه آسفالت و فروش آسفالت به مناطق همجوار، استفاده از توان سازمان‌هایی همچون بندر و دیگر ارگان‌های دولتی در احیای فضای سبز و سایر مصارف از موارد دیگری بودند که به عنوان راهکار ایجاد درآمد پایدار مطرح شدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار