تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد ؛
توزیع‌اولین سبد حمایت‌غذایی/ تفاوت با سبد کالا
متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیری که شناسایی شوند تعداد دفعات توزیع بسته حمایتی مشخص خواهد شد اما حداقل ۴ بار در سال بسته حمایت غذایی بین مشمولین توزیع می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه سیاست دولت در گام اول بسته حمایت غذایی توزیع کالا است، گفت: حداقل ۴ بار در سال بسته حمایت غذایی بین مشمولان توزیع می‌شود.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره توزیع بسته حمایت غذایی گفت: این برنامه مطابق مصوبه هیئت وزیران به‌منظور حمایت غذایی برای مبارزه با فقر و جلوگیری از سوء تغذیه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای تأمین اعتبار بسته حمایت غذایی از محل هدفمندی یارانه‌‌ها ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای حمایت افراد تحت پوشش این طرح در نظر گرفته است. این سبد به‌منظور حمایت از آن دسته افرادی که کمبود پروتئین و ویتامین در سفره خود دارند در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه بسته حمایت غذایی با سبد کالای عمومی تفاوت دارد اظهار کرد: سیاست دولت در توزیع سبد کالا به‌صورت عمومی با سیاست دولت در توزیع بسته حمایت غذایی متفاوت است،‌ هدف اصلی دولت در توزیع این بسته حمایتی مبارزه با فقر و مبحث سیاست سلامت مطابق با بند ۶ سیاست‌های سلامت مقام معظم رهبری است.

ربیعی با بیان اینکه دولت در سیاست رفاهی خود این برنامه را در طول سال ادامه خواهد داد، گفت: متناسب با تعداد خانوارهای آسیب پذیری که شناسایی شوند تعداد دفعات توزیع بسته حمایتی مشخص خواهد شد اما حداقل ۴ بار در سال بسته حمایت غذایی بین مشمولین توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گام اول تمام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند گفت: در حال حاضر تعداد ۷ میلیون و ۵۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مشمول می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین در راستای اجرای سیاست دولت در توزیع شیر رایگان در مدارس، در طول سال تحصیلی ۱۳۹۴ ــ ۱۳۹۳ برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه، حداقل ۷۰ نوبت شیر با تخصیص حداقل مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال از محل منابع حمایت غذایی تأمین می‌شود.

ربیعی افزود: همچنین دستورالعمل اجرایی این ماده به‌پیشنهاد مشترک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و وزارت آموزش و پرورش به تصویب ستاد هدفمندی یارانه‌ها خواهد رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: شیرمدارس هفته‌ای دو بار به‌مدت ۸ ماه و ۲ هفته بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد. جامعه هدف مدارس نیز با همکاری آموزش و پرورش مشخص خواهد شد که به‌احتمال زیاد بخش عظیمی از مدارس را شامل می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه از ۲ هفته گذشته اطلاع رسانی بین جامعه هدف با ارسال پیامک از سوی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی درباره دریافت بسته غذایی آغاز شده است گفت: هموطنان به‌مدت ۴ ماه فرصت دارند برای دریافت کالای خود به ۴هزار و ۸۰۰ فروشگاهی که برای توزیع آماده شده‌اند مراجعه کنند. محدوده زمانی دریافت بسته غذایی، حداکثر ۴ ماه پس از اعلام هر مرحله است.

وی با اشاره به اینکه ۶هزار دستگاه "pos" در فروشگاه‌ها برای خدمات‌دهی به مشمولین در نظر گرفته شده است گفت: گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، روغن مایع، ماکارانی، رب گوجه‌فرنگی و خرما کالاهای بسته حمایت غذایی است. در این مرحله صرفاً برنامه وزارت کار توزیع کالا است.

ربیعی با تأکید بر اینکه سبد حمایت غذایی به‌صورت کارت اعتبار خرید شارژ شده است گفت: مشمولین می‌توانند متناسب با میزان تقاضای خود، میزان کالا را مشخص کنند، به‌طور مثال اگر یک خانواده روستایی تمایلی به مصرف مرغ ندارد و در مقابل از برنج استقبال می‌کند، این انعطاف برای مشمولان وجود دارد که به‌صورت ترکیبی به‌میزان اعتبار شارژ خود بسته حمایتی را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان اعتبار ریالی این بسته گفت: در این دستورالعمل اعتبار ریالی برای خانوار تک‌نفره در هر مرحله از توزیع بسته حمایت غذایی، سیصد هزار ریال، خانوار دونفره ششصد هزار ریال و خانوارهای بیش از دو نفر به‌ازای هر نفر اضافی یک‌صد هزار ریال و در هر خانوار حداکثر یک میلیون و دویست هزار ریال تعیین شده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار