تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۶۴۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر اسماعیل ایدنی در نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان مطرح کرد:
کاهش هزینه ها در طرح تحول نظام سلامت برای مردم غیر قابل باور است / خواستار تعامل حداکثری نیروهای مسلح با دانشگاه هستیم
از مهمترین دستاوردهای این طرح مدیریت تهیه و توزیع این ملزومات بوده است که در نهایت باعث کاهش چشمگیر پرداختی از سوی مردم شده است / ظرفیت بهداشت و درمان نیروهای مسلح جهت خدمت رسانی به مردم بسیار بالاست و طبق توافقات بسیار خوبی که با مسئولین سپاه صورت گرفته، قرار است یک اورژانس هوایی مجهز به زودی راه اندازی شود
دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میزبان سردار دانش پژوه، فرمانده قرارگاه کربلا، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، سردار علی شهبازیان فرمانده لشگر 92 زرهی ارتش، دکتر زیلایی فرمانده بهداری نیروی انتظامی استان، دکتر شاه ولی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان، دکتر حسینی رئیس بیمارستان شهید بقایی اهواز و هیئت همراه بود.

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

در این دیدار اعضاء در نشستی صمیمی به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مرتبط با حوزه بهداشت و درمان استان و نقش حمایتی نیروهای مسلح از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای تقویت هرچه بیشتر ارتباطات فی مابین و استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان برای سرویس دهی بهتر به مردم پرداختند.

دکتر اسماعیل ایدنی گفت: حدود 2 ماه از زمان آغاز طرح تحول نظام سلامت می گذرد  که طی این مدت شاهد دستاوردها و نتایج بسیار خوب این طرح می باشیم.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح گسترش عدالت در سلامت بخصوص در کاهش میزان پرداخت های درمان  از جیب مردم  بوده است، در عین حال دستاوردها و نتایج دیگری از جمله افزایش کیفیت خدمات و گسترش برخورداری مردم از خدمات درمان را به دنبال داشته است.

رئیس ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان با بیان این مطلب که کاهش هزینه ها به دلیل اجرای طرح برای برخی از مردم غیر قابل باور بوده است ادامه داد: تاپیش از این قیمت ملزومات پزشکی دچار لجام گسیختگی و عدم نظارت بوده است که از مهمترین دستاوردهای این طرح مدیریت تهیه و توزیع این ملزومات بوده است که در نهایت باعث کاهش چشمگیر پرداختی از سوی  مردم شده است، به عنوان نمونه قیمت لنز طبی تا پیش از اجرای طرح 480 هزار تومان بوده است ولی در حال حاضر به کمتر از 200 هزار تومان رسیده است که با احتساب 10درصد پرداختی از سوی بیمار به 20 هزار تومان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: یکی از جنبه هایی که به پایداری این طرح کمک خواهد کرد پایبندی سازمان های بیمه گر به تعهدات  خود از یک سو و عدم مواجه با کسورات این سازمان ها از سوی دیگر می باشد، در عین حال از این سازمان ها انتظار است که سقف تعهدات خود را گسترش دهند که این امر در نهایت به نفع مردم خواهد بود.

ایدنی در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر موارد طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ترویج زایمان طبیعی، افزایش میزان ماندگاری پزشکان و مقیمی آنها، افزایش کیفیت هتلینگ بیمارستان ها و ارتقای کیفیت ویزیت از دیگر مواردی هستند که بخش از آنها در بیمارستان ها آغاز و بقیه در حال پیگیری می باشند.

وی با تاکید بر لزوم بهبود کیفیت هتلینگ بیمارستان ها افزود: کیفیت خدمات تخصصی و فوق تخصصی که در بیمارستان های دولتی به مردم ارائه می شود با بیمارستان های خصوصی قابل مقایسه نیست ولی در بحث هتلینگ مراکز دولتی از وضعیت رضایت بخشی برخوردار نیستند.

ایدنی ادامه داد: ارتقای کیفیت هتلینگ مراکز دولتی که شامل رنگ آمیزی، بهبود سیستم های سرمایشی و گرمایشی، تعویض و یا تعمیر تخت ها، ویلچرها و دیگر وسایل می باشد آغاز شده است ،در عین حال  براساس نیازهای سنجی های صورت گرفته تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها خریداری خواهند شد.

رئیس دانشگاه  با بیان این مطلب که فاصله بین ویزیت بخش خصوصی و بخش دولتی کاهش قابل توجهی داشته است گفت: در جهت ترویج زایمان طبیعی  بیمارستان های خصوصی موظف به کاهش میزان زایمان های سزارین شده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: سلامت مقوله ای بین بخشی و فرابخشی است و ما اگر بخواهیم در این حوزه به نتایج مطلوب برسیم باید تمامی ارگانها در کنار یکدیگر تلاش کنند. مطالعات بسیاری در زمینه عوامل موثر بر سلامت انجام شده است که مشخص شده است حدود 25 درصد مشکلات حوزه سلامت به مدیریت بهداشت و درمان مربوط میشود و 75 درصد این مشکلات ریشه در عوامل کلان اجتماعی و یا غیر بهداشتی و درمانی دارد . ایدنی گفت: یکی از ظرفیتهای بسیار خوب کشور ما در حوزه سلامت ظرفیت سازمانهای بهداری نیروهای مسلح است زیرا سابقه جنگ تحمیلی نشان داد در هرجایی که آسیب دیدیم توانستیم توانمندی های خود را افزایش دهیم و پیشرفتهای خوبی داشتیم. در بحث بهداشت و درمان نیز برای اینکه بتوانیم خدمات مطلوب و با کیفیت را به مردم گسترش دهیم نیازمند این هستیم که سایر حوزه ها باهم مشارکت کنند تا باری از دوش مردم برداشته شود. در بسیاری شهرهای کوچک کمبود پزشک عمومی و متخصص است ولی ممکن است در همان شهر همین ظرفیت را در بهداری های نیروهای مسلح و یا بیمارستان های تامین اجتماعی داشته باشیم و ما از آن غافل باشیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی در استان خوزستان در آینده نزدیک گفت: ظرفیت بهداشت و درمان نیروهای مسلح جهت خدمت رسانی به مردم بسیار بالاست و طبق توافقات بسیار خوبی که با مسئولین سپاه صورت گرفته، قرار است یک اورژانس هوایی مجهز به زودی راه اندازی شود.

سردار دانش پژوه، فرمانده قرارگاه کربلا

سردار دانش پژوه فرمانده قرارگاه کربلا نیز در این نشست گفت: ارتش، نیروی انتظامی و سپاه همکاری خوبی با حوزه بهداشت و درمان و سلامت داشته اند همچنین نیروهای بسیج در عرصه های مختلف خصوصا در بحث بهداشت و درمان کارهای بسیاری انجام داده اند بطور مثال در منطقه مسجد سلیمان بیمارستان صحرایی دایر شده است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیماران زیادی در منطقه شناسایی و مداوا شدند و این حرکت اثر مثبتی در منطقه داشت و همچنین در مناطق مرزی خرمشهر و ابادان غریب به 3000 نفر بیماریابی انجام شد و از این تعداد 120 نفر در بیمارستان شهید بقایی اهواز مورد جراحی قرار گرفتند.

سردار دانش پژوه با اعلام آمادگی جهت همکاری کامل با دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: این آمادگی وجود دارد که بیمارستان های صحرایی سپاه در هرنقطه از استان خوزرستان که دانشگاه اعلام کند مستقر شده  با کمک مجموعه  بهداشت و درمان استان و بسیج  نیازهای مردم محروم منطقه را پاسخگو باشد.

فرمانده قرارگاه کربلا با اشاره به لزوم راه راه اندازی طب سنتی در استان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص احیا طب سنتی، انتظار میرود دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد  وبه طب سنتی که ریشه در آموزه های اسلام دارد بیشتر رسیدگی شود زیرا بخشی از مشکلات مردم ما در بحث تغذیه است که اگر طب سنتی احیا شود قطعا مشکلات مردم ما در این وادی حل خواهد شد.

سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزسنان گفت: امنیت و سلامت  اساس همه نیاز های مردم هستند که همکاری در این زمینه به نفع مردم خواهد بود. باید مجموعه نیروهای مسلح و حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان از ظرفیت های همدیگر بخوبی استفاده کنند تا بتوان خدمات کیفی تری را به مردم ارائه کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان گفت:  در حال حاضر موضوعی که بیش از هر چیزی اهمیت دارد بحث نقشه جامع سلامت است که همه استان را بصورت جامع در بر بگیرد و مشخص باشد در گوشه گوشه این استان چه نیازهایی وجود دارد تا بتوان با برنامه ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاههای اجرایی نیازهای مردم مناطق مختلف را برطرف کرد.

شاهوارپور با اشاره به بحث اثرات روانی مشکلات جامعه گفت:  اختالالات روانی یکی از معضلات جامعه است که میتوان با استفاده از ظرفیت بسیج و حوزه ها و همچنین مساجد آموزشهای لازم را مردم ارائه داد همچنین در بحث پیشگیری نیز می توان از ظرفیت روحانیت برای آموزش خودمراقبتی به مردم استفاده کرد. پزشکان محترم نیز می توانند با حضور در مناطق محروم هم زکات علم خود را ادا کنند هم به درمان مردم کمک کنند که این منجر به رضایتمندی و همگرایی بیشتر مردم با نظام می شود.

سردار علی شهبازیان، فرمانده لشگر 92 زرهی ارتش

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان نیز در این نشست گفت: بیشترین ماموریتی که ما داریم در بحث پیشگیری است بدلیل اینکه اگر هرچه توان داشته باشیم به پای درمان بگذاریم به اهداف متعالی نخواهیم رسید، در حوزه نیروهای مسلح نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است، تقریبا تمامی کارکنان پایور دارای پرونده بهداشت و سلامت هستند و همه آنهادر جریان وضعیت سلامت خود قرار دارند همچنین در بخش کارکنان وظیفه هم افسرانی به نام مشاوران بهداشت و روان داریم که این افسران بهداشت و روان کار غربالگری جوانان را برعهده دارند.

دکتر زیلایی، فرمانده بهداری نیروی انتظامی استان

دکتر زیلایی فرمانده بهداری نیروی انتظامی استان نیز در این جلسه گفت: اگر مملکتی می خواهد سرافراز باشد و از لحاظ علمی پیشرفته باشد و خودکفا باشد به نیروی انسانی و منابع انسانی خودش باید تکیه کند. نیروی انتظامی با حداقل 29 مرکز درمانگاهی در ستاد انتظامی شهرها و روستاها به علاوه مراکز بهداشت و درمان در مرزبانی ها، آماده کمک به دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اجرای سیاسیتهای ابلاغی مقام معظم رهبری است.

دکتر شاه ولی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان

دکتر یاور شاه ولی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان نیز در این جلسه گفت: ظرفیت بسیار خوبی در بخش بهداشت ودرمان نیروهای مسلح وجود دارد. که اگر با دقت و هوشمندی دیده شوند و از آنها استفاده شود بهره های فراوانی خواهند داشت.
شاه ولی ادامه داد: پایگاههای بسیج یک ظرفیت بسیار عظیم در اختیار سپاه هستند که نقطه تماس با بدنه جامعه است، جایی که خیلی از نوجوانان و جوانان ما حضور دارند که با برنامه ریزی در این زمینه میشود از بسیاری از ناهنجاری های جامعه که به بیماریهای روانی منجر میشود جلوگیری کرد. مسئول بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان گفت: یکی از موضوعاتی که میتواند به جوانان و جامعه ضربه بزند اعتیاد است. جوانان بخش زیادی از جامعه را تشکیل میدهند که بخش عمده از آنها به عنوان سرباز در نیروهای مسلح هستند که اگر کار علمی در این بخش صورت گیرد درصد قابل توجهی از معضل، قابل پیشگیری است.

شاه ولی با بیان اینکه  سیاستهای مشخص شده توسط دولت و نظام برای نیروهای مسلح هم قابل اجراست گفت: طرح امام رضا(ع) یک طرح کاملا علمی برای تامین سلامت افراد جوان است که در نیروهای مسلح در حال اجرا میباشد.

دکتر حامد حسینی، رئیس بیمارستان شهید بقایی اهواز

دکتر حامد حسینی، رئیس بیمارستان شهید بقایی اهواز نیز ضمن اشاره به پیشینه این بیمارستان در خدمت رسانی در طول دوران دفاع مقدس گفت: بهداری نیروی زمینی سپاه آماده همکاری در تمامی زمینه ها با دانشگاه علوم پزشکی اهواز است که مذاکرات متعددی در این زمینه صورت گرفته است همچنین حدود تعداد 38 تخت ICU دراین بیمارستان وجود دارد که در صورت نیاز آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار میدهیم. فقط اختلاف نظری جزئی بین دانشگاه و بهداری نیروی زمینی وجود دارد که انشااله با تشکیل کارگروهی بین این 2 نهاد مشکلات برطرف میشود  تا از این ظرفیت بتوان بخوبی برای ارائه خدمت به مردم استفاده کرد.


حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

حجت الاسلام والمسلمین آیت عادلی نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این جلسه گفت: 2 نوع خیر در جامعه داریم، خیر حداقلی و خیر حداکثری، که در خیر حداقلی ممکن است نفعش به جمع خاصی از جامعه برسد اما حداکثری خیری است که تا بی نهایت است و محدود به افراد خاصی نمیشود. امروز دهم ماه رمضان بود مصادف با وفات حضرت خدیجه کبری که مصداق خیر حداکثری بود زیرا آنچه که از توان و مال و آبرو داشت  در خدمت پیامبر(ص)  آورد.

عادلی نژاد افزود: یا اجرای طرح تحول نظام سلامت بستری فراهم شده و فضایی بوجود آمده که بتوان به مردم خیر حداکثری رساند که با توجه به این اراده قاطعی که در سطح کلان کشور دیده شده فرصت بسیار مناسبی برای خدمتگذاری فراهم شده که انشااله از این فرصت در قالب همکاری های بین بخشی این خیر حداکثری به نهایت خود برسد و به فرموده مقام معظم رهبری باید به جایی برسیم وقتی کسی بیمار میشود دغدغه ای جز بیمارداری نداشته باشد.

دکتر علی خدادادی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این جلسه گفت:  دو اصل مهم در قانون اساسی کشور وجود دارد یکی آموزش رایگان و دیگری بهداشت و درمان رایگان است و در دهه چهارم انقلاب اسلامی خوشبختانه با تدبیر مقام معظم رهبری وهمگرایی که بین دولت و سایر ارکان نظام بوجود آمده است طرح عظیم ملی تحول نظام سلامت در حال انجام است که نقاط  قوت روشنی دارد.

خدادادی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت دستاورهای عظیمی را بعد از 4 دهه برای مردم وفادار ایران اسلامی به دنیال داشته که پایداری و تداوم این طرح نیازمند حمایت مسئولان نظام است. مجموعه بهداری و کسانی که با بهداشت و درمان جامعه سروکار دارند  باید از این برنامه که به اولویت دوم مملکت تبدیل شده حمایت کنند و نگذارند در اجرای این طرح خللی بوجود آید.

قائم مقام دانشگاه در پایان گفت: هرجا امنیت هست به همان نسبت هم سلامت باید وجود داشته باشد که انشاالله با همکاری دانشگاه و مجموعه بهداشت و درمان نیروهای مسلح بتوانیم خدماتی در خور شان مردم به آنها ارائه کنیم.

دکتر ایرج نظری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دکتر ایرج نظری گفت: درمان در کشور ما 2 قسمت دارد یک قسمت در بحث خصوصی که با سرمایه گذاری شخصی انجام میشود و به سمت درآمد زایی است که متولیان با هزینه هایی که دریافت میکنند بیمارستان را اداره میکنند. در قسمت دولتی که به هرحال نیروهای مسلح هم جز این بخش هستند درآمد زایی وجود نخواهد داشت بنابراین نیازمند صرف هزینه در این زمینه هستند اگر به سمت درآمدزایی میخواهیم برویم این راه اشتباه است زیرا بیمارستان دولتی درآمد زا نخواهد بود

نظری افزود: انتظار داریم بهداشت و درمان نیروهای مسلح به سمت تقویت بخش درمان در موارد اضطرار بخصوص در بخش تروما، بخشی که مربوط به حوادث و مسائل و بلایا است که نیاز به اقدامات سریع دارد برود

معاون درمان دانشگاه در پایان گفت: یمارستان بقایی فضای بسیار مناسبی برای ارائه خدمات درمانی به مردم دارد و با توجه به این که بحث سلامت یکی از اولویتهای اصلی دولت و نظام است انتظار داریم بهداری نیروی زمینی با اهتمامی ویژه که با دانشگاه علوم پزشکی خواهد داشت فرصت استفاده از این فضا را برای دانشگاه فراهم کند.

دکتر نادر صاکی، معاون توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دکتر نادر صاکی، معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در طول 4 دهه دانشگاه با ساختاری که دارد یک بیمارستان به آن اضافه نشده است، در صورتی که نیروهای نظامی موفق شدند 3 بیمارستان جدید بسازند و این از برکات دفاع مقدس و ارتباطات و حمایت های ویژه بوده است.  ما الان با حداکثر ظرفیت ها، نتوانستیم یک قطب بزرگ علمی شویم و بدلیل کمبود فضا مدام در حال جابجایی بخشها از بیمارستانی به بیمارستان دیگر هستیم در حالی که خیلی از استانها الان تبدیل به قطب شده اند. با شناختی که از وضعیت موجود وجود دارد و از طرفی ساخت، تکمیل و تجهیز یک بیمارستان جدید به چیزی حدود 15 سال زمان نیاز دارد انتظار داریم که از ظرفیت های درمانی موجود و آماده نیروهای مسلح استفاده حداکثری شود.

دکتر سید سعید سیدیان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دکتر سید سعید سیدیان، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز گسترده ترین سیستم اداری استان را در کنار آموزش و پرورش داراست  و اماکن فیزیکی و خانه های بهداشت در اقصی نقاط استان دایر هستند که متاسفانه پوشش امنیتی کامل را ندارد وو این خود مشکلاتی را برای ما ایجاد میکند که در این زمینه از عزیزان نیروی انتظامی استان تقاضا مندیم بطور ویژه همکاری لازم را داشته باشند.

سیدیان افزود: یک معضلی که در بخش بهداشت داریم بحث گزارش گه گاه موارد هاری است که به علت عدم اتلاف کامل سگهای ولگرد در سطح استان است ما از نیروهای محترم انتظامی انتظار همکاری در این زمینه را داریم کما اینکه قبلا هم در این زمینه همکاری خوبی بین دانشگاه و نیروی  انتظامی وجود داشته است.


نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان

نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اهواز با فرماندهان نیروهای مسلح خوزستان


:
:
:
آخرین اخبار