تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۶۶۶۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر:
روان‌سازی صادرات از مرزشلمچه ضروری است
فرماندار خرمشهر با تاکید بر تسهیل و روان سازی صادرات از مرز شلمچه گفت: مسوولان باید با ایجاد هماهنگی های لازم مشکلات صادرات را حل کنند.

عبدا.. حسینی در نشست بررسی مسایل و مشکلات صادرات از مرز شلمچه افزود: راه اندازی سامانه اطلاع رسانی ویژه صادرات به عراق از مرز شلمچه لازم است.

وی اضافه کرد: این سامانه ضمن معرفی تجار عراقی باید حاوی اطلاعات لازم برای تاجرانی باشد که می خواهند در زمینه صادرات به عراق فعالیت کنند.

فرماندار خرمشهر از سازمان منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خواست تا نسبت به راه اندازی سامانه اطلاع رسانی ویژه صادرات به عراق از مرز شلمچه اقدام نمایند.

وی افزود: طبق دستور استاندار خوزستان ستادی در شهرهای مرزی به مسوولیت فرماندار تشکیل می شود که مسایل و مشکلات مربوط به صادرات را رصد و حل می کند.

حسینی خواستار بررسی نیازهای مردم عراق و برنامه ریزی برای تامین این نیازها از سوی تجار ایرانی شد و گفت: ˈ محمد مجاوری ˈ به عنوان نماینده تام الاختیار فرمانداری خرمشهر در مجموعه شلمچه برای انجام هماهنگی های لازم معرفی می شود.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، 339 هزار تن کالا به ارزش 102 میلیون دلار با 30 هزار و 873 کامیون و 428 واگن حمل کالا از مرز شلمچه صادر شد.

فرماندار خرمشهر اظهار کرد: 265 هزار و 664 مسافر در مدت یادشده از مرز شلمچه وارد و خارج شده اند.

در پایان این نشست مشکلات تجار اتاق بزرگانی، آب و برق پایانه شلمچه و همچنین مسایل و مشکلات گمرک مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم در این خصوص ارایه شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار