تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
"نوزاد می سی سی پی"همچنان گرفتار ایدز!
دختربچه ای که برای مدتی بیش از دو سال علائم بهبودی کامل و رهایی از ویروس ایدز را نشان داده بود، اکنون دوباره دچار عود این بیماری شده است.

به نقل از NBC، این کودک که به «نوزاد می سی سی پی» مشهور شده و اکنون چهار ساله است، هفته پیش تحت آزمایش ایدز قرار گرفت که نتیجه آن مثبت اعلام شد و به همین دلیل مجددا تحت درمان قرار گرفت.

این کودک به دلیل متولد شدن از مادری که مبتلا به ایدز، به ویروس این بیماری آلوده شد و فقط 30 ساعت پس از تولد، تحت درمان دارویی شدید قرار گرفت. این درمان تا 18 ماهگی ادامه پیدا کرد، ولی در این زمان مادر بچه برای مدت چند ماه دادن دارو به فرزند خود را متوقف کرد. با این حال وقتی که پزشکان مجددا از این کودک آزمایش گرفتند نتایج به طرز شگفت انگیزی نشان می داد که سطوح قابل تشخیصی از ویروس ایدز در بدن او وجود نداشته و این کودک از لحاظ کارکردی عملا بهبود پیدا کرده است.

حالا اما به نظر می رسد امیدها بر باد رفته است. به گفته دکتر «هانا گای» پزشک این کودک که او را تحت درمان قرار داده، این موضوع از لحاظ علمی نا امیدکننده است، زیرا آن ها امیدوار بودند که این پدیده به کشف های علمی بزرگتری منجر شود و ضمنا نارحتی عمده تر برای خود بچه است که حالا به نوعی مجبور است مجددا و برای مدتی نسبتا طولانی تحت درمان دارویی قرار گیرد.

به گفته برخی محققان ویروس ایدز در بخش های ذخیره ای بدن پنهان می شود، ولی داروهای «آنتی رترو ویرال» قادر هستند آن ها را تحت کنترل قرار دهند. با این حال طبق نظر «آنتونی فاوسی» رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری های واگیر آمریکا، بازگشت بیماری در این کودک نشان می دهد که پزشکان لازم است هنوز مطالب زیادی در خصوص بخش های ذخیره ای بدن انسان بیاموزند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار