تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۶۶۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور اعضای شورای شهر آبادان ؛
برگزاری نخستین جلسه شورای نامگذاری آبادان
نخستین جلسه شورای نامگذاری با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان در حاشیه نخستین جلسه شورای نامگذاری معابر و میادین شهری از اصلاح و ساماندهی اسامی معابر شهری به عنوان اصلی‌ترین رویکرد این جلسه نام برد و اظهار کرد: متاسفانه برخی از معابر شهری به صورت غیر اصولی نامگذاری شده‌اند که باید برای آن‌ها فکری کرد.

عبدالرضا قاسمی‌زاده افزود: به رغم نامگذاری بسیاری از خیابان‌ها اما هنوز برای آن‌ها تابلوی اسامی نصب نشده است.

وی با بیان اینکه با برگزاری مستمر جلسات مشابه باقی معابر و میادین نیز نامگذاری و مشکل آن‌ها برطرف می‌شود تصریح کرد: برای این منظور از بنیاد شهید انقلاب اسلامی خواسته‌ایم تا اسامی شهدایی را که خانواده‌هایشان در محدوده کوی کارگر ساکن هستند را جهت قید در تابلوهای شناسایی معابر در اختیار منطقه یک شهرداری قرار دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه مقرر شد تا بنیاد شهید اسامی شهدای هر منطقه و محله را بر اساس لیستی در اختیار شهرداری قرار دهد عنوان کرد: بر این اساس فرعی هفتم خیابان امیرکبیر به نام «شهید والا آزادپور» نامگذاری شد.

وی از تصویب موضوع نامگذاری زمین چمن مصنوعی سلیچ شرقی به نام «شهدای سلیچ»، نامگذاری زمین چمن مصنوعی جدیدالاحداث شهرک قائم به نام «شهید قاسم استقامت»، نامگذاری خیابان حد فاصل اداره پزشک قانونی تا امور آب ناحیه جنوب (در سایت اداری) به نام «شهید بهمن قبادی»، نامگذاری خیابان رستاخیز (حدفاصل 30 متری و چهل متری ذوالفقاری) به نام «شهید عبدالامام آلبوسویلم و نامگذاری خیابان بین ورودی 13 پالایشگاه تا مسجد رنگونی‌ها به نام «شهید مسلم رنجبر» در این جلسه خبر داد.

قاسمی‌زاده یادآور شد: موضوع سفارش و نصب تابلوهای شناسایی معابر به صورت متحدالشکل از سوی شهرداری‌های مناطق سه‌گانه با هدف رعایت استانداردها و هماهنگی معاونت حمل و نقل و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شد تا مناطق سه‌گانه ظرف سه ماه آینده نسبت به نصب تابلوهای معابر و محله‌هایی که نامگذاری شده‌اند، اقدام کنند.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آبادان در این جلسه موضوع نصب تابلوهای شناسایی معابر شهرک ایران‌مهر، منازل تعاونی مسکن شهرداری و علوانیه ظرف سه ماه آینده توسط شهرداری منطقه سه، نصب تابلوهای شناسایی معابر کوی کارگر شرقی و غربی مطابق با اسامی شهدا ارائه شده توسط بنیاد شهید ظرف مدت 45 روز و نصب تابلوی شناسایی خیابان جدیدالاحداث بوارده که پیش‌تر به نام «سردار شهید اکبر علی‌پور» نامگذاری شده هر دو توسط شهرداری منطقه یک به تصویب اعضای شورای نامگذاری رسید.

وی ادامه داد: مقرر شد تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اولویت‌ها و پیشنهادات نامگذاری خود در خصوص شخصیت‌های هنری و ادبی را به شورای نامگذاری اعلام کند.

قاسمی‌زاده بیان کرد: نامگذاری معابر شهرک دریا به نام «دریادلان» به همراه قید اسامی شهدای نیروی دریایی در ادامه این کلمه، مشخص کردن ورودی‌های این شهرک به صورت شماره گذاری شده، اعلام اسامی شهدای محوری و محل شهادت آنان به شهرداری از سوی بنیاد شهید انقلاب اسلامی و نصب تابلوهای شناسایی معابر کوی امیرآباد و بهارستان ظرف مدت یک ماه آینده توسط شهرداری منطقه دو از دیگر مصوبات به شمار می‌رود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار