تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و روسیه در وین
وزیر امور خارجه ایران و ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکراتی دوجانبه، بطور مفصل به بررسی روند اوضاع پیرامون مذاکرات هسته‌ای در وین پرداختند.

به گزارش «ایتارتاس»، یک منبع دیپلماتیک در وین اعلام کرد که هیئت‌های نمایندگی ایران و روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین شب گذشته با یکدیگر دیداری دوجانبه داشتند.

به گفته این دیپلمات، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در دیدار با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در وین بطور مفصل روند اوضاع پیرامون دور ششم مذاکرات هسته‌ای را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد. از جزییات این ملاقات خبری منتشر نشده است.

ریابکوف روز شنبه تاکید کرده بود که هدف مقامات روسی در این مذاکرات آن است تا به توافقنامه‌ای با ایران دست یابند که «استاندارد جدیدی» را برای کنترل بر فعالیت هسته‌ای این کشور بوجود نیاورد.

مقامات روس اصرار دارند که نباید درخواست‌های غیرمعمول و مضاعف از ایران مطرح شده و توافقنامه جامع نهایی نباید کنترل بیش از حد و فراتر از حدود اختیارات آژانس بین المللی انرژی اتمی را در نظر بگیرد.

لازم به ذکر است که مقامات بلند پایه کشورهای عضو گروه «1+5» روز یکشنبه در وین سعی کردند روند مذاکرات با ایران را تسریع بخشند. دیدارهای دوجانبه و سه جانبه، از جمله در سطح وزرای امور خارجه کشورها در تمام مدت روز گذشته ادامه داشت. این نشست‌ها هنوز نتوانسته اختلافات موجود بین طرفین را رفع کند، ولی همه طرفین در پایان هنوز نسبت به امکان رسیدن به توافق امیدوار بودند. این مذاکرات قرار است امروز، دوشنبه نیز ادامه داشته باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار