تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۷۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای راهبردی پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر:
املاک روی پل تاریخی گرگر تخریب می‌شوند
عضو شورای راهبردی پایگاه جهانی سازه‌های آبی، تاریخی شوشتر گفت: املاک تملک‌شده روی پل تاریخی گرگر بزودی تخریب می‌شود.

حسین پنبه‌دانه‌پور امروز اظهار کرد: املاک تملک شده روی پل تاریخی گرگر شوشتر بار اضافی زیادی به این پل تاریخی وارد می‌کنند و به این دلیل باید هرچه سریع‌تر تخریب شوند تا بار مرده در این پل به حداقل برسد.

وی افزود: از سال‌های گذشته چند باب مغازه و دو پلاک مسکونی در این بخش توسط میراث فرهنگی خوزستان تملک شده است که این واحدهای تجاری و مسکونی بزودی تخریب خواهند شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام با شهرداری شوشتر گفت: قرار شده است شهرداری شوشتر تخریب این واحدها را برعهده بگیرد و پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر بر این عملیات نظارت کند.

پنبه‌دانه‌پور با اشاره به اینکه تخریب این واحدها نیازمند دقت بسیار زیادی است، خاطر نشان کرد: تنها بخش بسیار کمی از این واحدها را می توان به کمک دستگاه‌های تخریب ویران کرد و بقیه باید حتما برای افزایش دقت و مراقبت برای کاهش خسارت‌های احتمالی به صورت دستی تخریب شوند.

عضو شورای راهبردی پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر گفت: سازه‌های آبی تاریخی شوشتر یک داشته فرهنگی و اثری فاخر است که همه باید برای حفاظت از این بنا تلاش کنیم و تخریب و تملک این واحدها همه برای کاهش مشکلات در حوزه این آثار تاریخی است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار