تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۶۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش آمار شهدای غزه به 202 تن/ 1520 زخمی
در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب از ساکنان مناطق شجاعیه، زیتون و بیت لاهیا در غزه خواست تا برای حفظ جانشان خانه‌هایشان را ترک کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه از افزایش آمار تعداد شهدای فلسطینی از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد و گفت که در جریان این عملیات 202 تن به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد، حملات هوایی پی در پی اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت 202 فلسطینی و زخمی شدن حدود 1520 تن دیگر انجامیده است که جراحت‌های برخی از آن‌ها شدید است.

وی عنوان داشت، در تازه‌ترین حملات اسرائیل خانه‌ای مسکونی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفت که یک فلسطینی به شهادت رسیده و یک تن دیگر زخمی شد.

همچنین یک فلسطینی دیگر بر اثر جراحت‌هایی که در حمله اسرائیل به خودرویی در شهر رفح در جنوب نوار غزه برداشته بود، به شهادت رسید. همچنین در جریان حملات اسرائیل به مناطق مختلف غزه، 19 فلسطینی نیز زخمی شدند.

کمی پیش‌تر نیز سه فلسطینی در حمله اسرائیل که شهر رفح را هدف قرار داده بود به شهادت رسیدند، یک تن دیگر نیز در حمله‌ای به اردوگاه البریج که متعلق به آوارگان فلسطینی در مرکز نوار غزه است، به شهادت رسید.

همزمان در بیش از 40 حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه بیش از 60 فلسطینی زخمی شدند.

سه‌شنبه شب نیز در حمله رژیم صهیونیستی که خودرویی غیرنظامی در شهر رفح را هدف قرار داده بود، دو فلسطینی به شهادت رسیدند و چهار تن دیگر زخمی شدند.

یک فلسطینی دیگر نیز که در حملات اسرائیل در روز دوشنبه به شهر خان یونس به شدت زخمی شده بود روز سه‌شنبه به شهادت رسید.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک غیرنظامی اسرائیلی بر اثر حمله موشکی از نوار غزه کشته شد و این شخص اولین اسرائیلی است که در درگیری‌ها میان تل‌آویو و گروه‌های فلسطینی در غزه کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این مرد در نزدیکی گذرگاه "ارز" میان اراضی اشغالی و نوار غزه کشته شده است.

پیش‌تر جنبش حماس مسئولیت شلیک موشکی کوتاه برد به منطقه مرزی میان اراضی اشغالی و نوار غزه را بر عهده گرفته بود.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی حملات خود به نوار غزه را در نهمین روز تجاوزات خود تشدید کرد.

این تشدید حملات پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواهان از سرگیری حملات به نوار غزه شدند. آنها علت درخواست خود برای تشدید حملات علیه نوار غزه را اینگونه عنوان کردند که جنبش حماس طرح آتش‌بس مصر را نپذیرفته است و شلیک موشک به شهرها و پایگاه‌های اسرائیلی را از سر گرفته است.

نتانیاهو با بیان اینکه رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود علیه نوار غزه را تشدید خواهد کرد و آن را گسترده تر خواهد ساخت، تهدید کرد که حماس به دلیل مخالفت خود با طرح آتش بس مصر بهای سنگینی را خواهد پرداخت. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حماس به دلیل مخالفت خود با پیشنهاد آتش بس مصر پشیمان خواهد شد.

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب از ساکنان مناطق شجاعیه، زیتون و بیت لاهیا در غزه خواست تا برای حفظ جانشان خانه‌هایشان را ترک کنند.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که رهبران حماس توافق آتش بس را نپذیرفته‌اند و ارتش اسرائیل باید عملیات نظامی خود را برای بیرون راندن این گروه ادامه دهد.

در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) خانه‌های رهبران حماس از جمله محمود الزهار، از اعضای برجسته دفتر سیاسی حماس و اسماعیل الاشقر، از اعضای شورای قانونگذاری و فتحی حماد، وزیر داخلی در دولت حماس و خانه چند تن دیگر از رهبران این جنبش را هدف قرار دادند و خبرگزاری رویترز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از 12 خانه در مناطق مختلف در نوار غزه را هدف قرار دادند و خانه محمود الزهار را تخریب کردند.

در همین حال یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که تل‌آویو حمایت‌های مالی لازم برای خرید سه آتشبار جدید برای سامانه گنبد آهنین را به دست آورده است تا حملات موشکی از نوار غزه را خنثی کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم هفت واحد از سامانه گنبد آهنین را در اختیار دارد اما پس از عملیات نظامی علیه غزه دو سامانه دیگر نیز وارد کرده است. با وجود اینکه مقام اسرائیلی درخصوص منابع حمایت‌های مالی از این رژیم سخنی به میان نیاورد اما یائیر رماتی، مدیر آژانس دفاع موشکی وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اوایل هفته در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که تمامی آتشبارها بجز یکی از آن‌ها از هدیه‌های آمریکا است.

منابع اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند که هر آتشبار در گنبد آهنین هزینه‌ای حدود 50 میلیون دلار دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار