تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۹۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترکاشوند خواستار شد:
جلوگیری‌از بکارگیری افرادبازنشسته در سازمان‌ها

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان خواستار عدم بکارگیری مجدد بازنشستگان در سازمان ها شد.

علی ترکاشوند در جلسه شورای اداری استان خوزستان که در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزارشد، اظهارکرد: زود خارج شدن افراد از صف بیمه پرداز و بیمه شده و منتقل شدن به صف مستمری بگیران سازگار با توانمندی های مالی نیست و همین افراد پس از بازنشستگی فرصت های شغلی را اشغال می کنند و جوانان تحصیلکرده جویای کار دچار مشکل می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت بیمه شده اصلی 762 هزار و 532 نفر و افراد تبعی آن ها یک میلیون و 516 هزار و 49 نفر هستند. همچنین 140 هزار و 443 خانوار در استان خوزستان مستمری بگیر هستند که 233 هزار و 198 نفر نیز تحت تکفل خود دارند.

مدیرکل تامین احتماعی خوزستان افزود: در مجموع افراد مستمری بگیر و بیمه شده اصلی و افراد تحت پوشش و تکفل آن ها، 2 میلیون و 652 هزار و 222 نفر از جمعیت حدودا 4.5 میلیون نفری استان را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی داریم، به عبارتی نزدیک به 57 درصد جمعیت استان است.

ترکاشوندتصریح کرد: از سال 85 به 86 آمار بیمه شدگان 3.3 و آمار بازشستگان 8.8 درصد رشد داشت، این آمار از سال 91 به 92 به ترتیب به میزان1.9 . 6.6 رشد داشته اشت. مجموعه این فاصله زمانی یعنی از سال 85 تا 92 در مجموع 28 درصد افزایش بیمه شده و 63 درصد افزایش مستمری بگیران را داشته ایم.

وی ادامه داد: در سال 93 به طور متوسط هر ماه رقمی معادل 156 میلیارد تومان فقط هزینه مستمری پرداخت شده و این درحالی است که حتی ریالی از دولت در بودجه هایی که به استان ابلاغ می شود، کمک نگرفته ایم. در این شرایط یک روز هم پرداخت مستمری با تاخیر انجام مواجه نبوده است، لذا جا دارد از مدیران درخواست کنیم که در پرداخت حق بیمه ها اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: سال 92 در مقایسه با سال 91 میزان پرداخت مستمری 29 درصد به لحاظ ریالی افزایش داشت و این میزان در سال 93 نسبت به سال 92 به 65 درصد ارتقا پیدا کرد که رقم بسیار بالایی است و نگران آینده صندوق هستم.

ترکاشوند اظهارکرد: نرخ حق بیمه تا مهرماه 54 به میزان 18 درصد و از مهرماه تا اسفندماه 54 به میزان 25 درصد و از اوایل سال 55 تا امروز نرخ حق بیمه 27 درصد بوده است. در صورتی که در دنیا رسم بر این است که هرچه عمر صندوق ها بیشتر شود، برای حفظ توانمندی آن ها از دو راه باید استفاده کنند. صندوق ها یا باید افزایش نرخ حق بیمه یا افزایش سن بازشستگی را داشته باشند. در کشور متاسفانه به هر دلیلی نتوانستند نرخ حق بیمه را افزایش دهند. همچنین بازنشستگی زودتر از موعد باعث شده مشکلاتی ایجاد شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: در سال 50 به ازای هر 20 نفر شاغل یک نفر بازنشسته داشتیم و در سال 92 به ازای هر 6.4 نفر شاغل یک نفر بازشسته داریم. این در حالی است که در استان خوزستان از میانگین کشوری پایین تر است؛ در استان به ازای هر 5.4 نفر بیمه شده، یک نفر بازنشسته می شود.

ترکاشوند اظهارکرد: خواهشی که از استاندار داریم این است که از بکارگیری مجدد بازنشستگان در کارخانجات و سازمان ها جلوگیری شود. همچنین دستگاه های واگذاری کار باید بدانند که برخی پیمانکاران در تنظیم لیست پرداخت حق بیمه خود، صداقت لازم را ندارند لذا می طلبد دستگاه های نظارتی در تنظیم لیست پرداخت حق بیمه توسط پیمانکاران، نظارت بیشتری داشته باشند.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Finland
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
1
9
نگاهی به کارکنان استانداری بیندازید از معاونین تا کارمندان بسیاری بازنشسته هستند و به این راحتی دست از کار کردن نمی کشن بابا محض رضای خدا به خانواده هاتون برسید بگذارید جوانان تازه نفس مشغول کار بشن.
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
0
0
آقاي تركاشوند اگر مي توانند يك روز بيايند در مزارع نيشكر كار كنند تا بفهمند كار يعني چه و كار فقط آمار و ارقام نيست و براي اينكه آمار و ارقام خود را تعديل كنند اين قدر در بازنشستگي كاركنان نيشكر سنگ اندازي نكنند.
:
:
:
آخرین اخبار