تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:
خوزستان رتبه سوم محرومیت، رتبه دوم بیکاری
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اعلام نارضایتی از وضعیت فاضلاب استان گفت: چاه های پر نشده فاضلاب به برخی از شهرها ظاهر شهرهای بمباران شده را داده است.

صیدعیسی دارایی در مجلس شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری اظهار کرد: در بحث فاضلاب یکی از استان های آخر هستیم. ما در بحث کانال های فاضلاب تلفات زیادی دادیم. در برخی مواقع با گذشت یک سال از لوله گذاری کانال پر نشده است که البته سایر مشکلات بعد از پر کردن کانال مانند نشست کردن جای خود را دارد. وضعیت فاضلاب در اندیمشک به گونه ای است که انگار این شهر را بمباران کرده اند و ما اصلا روی راه رفتن در این شهر را نداریم که البته وضعیت در شوش و رامهرمز هم به همین صورت است.

وی افزود: تازه دو سال است که شروع به فعالیت در بخش فاضلاب کرده ایم. کانال های حفر شده در بخش فاضلاب به تئاتر یک عده بازیگر بدل شده است که می گویند دولت هر وقت بخواهد بودجه ای را بخورد چهار کانال حفر می کند و می رود.

دارایی خاطرنشان کرد: ما دومین استان از لحاظ تخصیص بودجه هستیم اما چرا با توجه به این همه نگاه های ویژه مسئولین کشوری هنوز این همه مشکل داریم. ما باید مشکلات مردم را حل کنیم. خوزستان رتبه سوم محرومیت، رتبه دوم بیکاری و رتبه دوم حاشیه نشینی را دارد.

وی عنوان کرد: یکی از بحران های ما آب است. در دوره هشتم نمایندگان، سرشاخه های سد دز را بردند و در دوره نهم سرشاخه های کارون و جدیدا در سفر رئیس جمهور به استان لرستان مصوب شد که یک سد در منطقه کوهدشت زده شود و اگر این اقدام صورت بگیرد قطعا آسیب بزرگی به سد کرخه، پل دختر، اندیمشک، شوش و دشت آزادگان زده می شود.

اندیمشک محصور در میان دو سد محروم از آب

نماینده مردم اندیمشک در مجلس ادامه داد: نمایندگان استان در طول این مدت اعتراض های زیادی داشتند حتی یک نامه به رئیس جمهور، شورای امنیت ملی، وزیر نیرو و سایر مسئولین فرستادیم که اگر این اقدام صورت بگیرد بحران خوزستان بسیار جدی می شود.

دارایی اذعان کرد: اگر آب را از سرشاخه ها هم نبرند به ما چه ارتباطی دارد و نباید این همه دعوا راه انداخت چون ما در منطقه اندیمشک میان دو سد قرار گرفته ایم اما حتی یک سطل از آب این دو سد استفاده نمی کنیم و برای اشتغال زایی حتی یک متر مکعب آب به ما نمی دهند.

وی یادآور شد: در  حال حاضر برق ما 100 میلیارد به بازار بدهکار و قریب به 700 میلیارد طلبکار است. یک نیروگاه برق در استان برق دزدی می شود. زیرساخت های برق همه فرسوده شده و ما در آینده ای نه چندان دوره مشکلی به نام برق داریم.

خوزستان یکی از عقب افتاده ترین استان ها

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تاکید کرد: از لحاظ گاز، استان خوزستان یک پنجم گاز کشور را دارد اما متاسفانه جزء عقب افتاده ترین مناطق است. اکنون گاز از خوزستان می گذرد و به دهلران می رود اما همان منطقه عبور و انتقال گاز از این نعمت بی بهره است. مسجد سلیمان، لالی، اندیکا، دزفول، اندیمشک و شوش فاقد گاز و خیلی از شهرهای ما از نعمت های موجود بی بهره هستند.

دارایی گفت: شهرک های صنعتی که حاصل دولت رفسنجانی بود و به منظور رفع بیکاری تاسیس شد امروز همه به دلیل مسائل جزئی خوابیده اند. اگر این شهرک های احیاء شوند می توانیم قسمتی از بیکاری را حل کنیم اما متاسفانه تاکنون برنامه ای برای احیای آنها ندیده ایم.

درمان در خوزستان سیاسی است

وی در ارتباط با بخش درمان استان گفت: در بخش درمان خیلی مشکل داریم و بیمارستان های فرسوده استان حال آدم را به هم می زند. هرکس وارد بیمارستان گلستان می شود با تابوت برمی گردد و تجهیزات این بیمارستان فرسوده است. ما در بخش درمان شاهد مشکلات جدی هستیم. اندیمشک، دزفول، شوشتر و حتی مسجد سلیمانی که 70 سال پیش اولین شهر خاورمیانه بود در بخش بیمارستان دچار مشکل هستند و توجهی در این زمینه نشده است. گتوند، شوش، شوشتر، اندیمشک و دزفول تنها یک دستگاه (ام.آر.آی) دارند که با توجه به تصادفات، ترانزیتی بودن منطقه و پل دختر می توان به راحتی متوجه کمبود این دستگاه شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: درمان های ما در استان سیاسی است. به عنوان مثال هزار نفر در بیمارستان های خوزستان مشغول به فعالیت هستند و بالغ بر پنج میلیارد تومان در ماه از بیمارستان های استان حقوق می گیرند. اگر این مبالغ هنگفت به جای پرداخت حقوق صرف تجهیزات میشد اکنون وضع استان اینگونه نبود.

استخدام های سیاسی در شهرداری های استان

دارایی افزود: چندین سال  است که رتبه 13 را در بحث جاده ها داریم. اما فعالیت نکردیم تا خودمان را به سایر استان ها برسانیم. در زمینه جاده های روستایی و آسفالت خیابان ها واقعا مشکل داریم. جاده های مال رو ما حساب شده و اصولی نیستند.

وی بیان کرد: بحثی به نام بدهکاری شهرداری ها داریم که اصلا مسئولی در استان ورود پیدا نکرده و رها شده مانده است. یک شهرداری که چارت سازمانی اش بین 50 تا 100 نفر است امسال 700 نفر را با سیاسی بازار جذب کرده است. این جذب غلط باعث شده است تا اعتباری که باید صرف نظافت و فضای سبز برای مردم شود را صرف پرداخت حقوق کنند. برخی از شهردادی ها 600 میلیون تومان درآمد دارند ولی یک میلیارد باید پول حقوق کارگر پرداخت کنند. یک کار جدی لازم است و باید فکری به حال شهرداری ها کرد. ما متعلق به این استان هستیم و اگر بحرانی اتفاق بیفتد قطعا باید پاسخگو باشیم. این اختیار را نباید دست چند نفر داد تا در استان و یا شهرداری ها هر کاری را به دلخواه انجام دهند. وضعیت به صورت بدی در حال پیشروی است و مسئولین مربوطه باید در این زمینه به صورت فعال وارد شوند.

اوقاف زمین های ملت را گرفته و حاضر به مذاکره نیست

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان یادآور شد: در آینده بحرانی به اسم تامین اجتماعی داریم و این سازمان نمی تواند حقوق بیمه شده ها را پرداخت کند. امروز هر بیمه شده در سال یک میلیون و 200 هزار تومان حق بیمه می پردازد اما بعد از بازنشستگی همین مبلغ سالانه را باید به عنوان حقوق ماهیانه دریافت کند و این یک مشکل جدی است. مجلس به دولت اعلام کرد تا امسال در اقتصاد مقاومتی قانون های مزاحم را اعلام کند تا آنها را اصلاح کرده و طرح کنیم.

دارایی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات استان مسئله اوقاف است که زمین های ملت به نام این سازمان شده است. مردم سند ندارند و اجازه دریافت سند را هم به آنان نمی دهند. واقعا نمی دانم باید چه کار کرد وقتی 500 خانه در یک شهرک سند ندارند و اوقاف هم تحت هیچ شرایطی مذاکره نمی کند.

عدم انجام کارهای فرهنگی سبب رفتن افراد به سمت وهابیت و یمانی ها

وی تصریح کرد: امروز اگر دو نفر وهابی در کشور یا در استان باشد باید از غصه بمیریم. قرار نظام جمهوری اسلامی بر صادر کردن انقلاب بود. واحدهای فرهنگی می توانند بگویند که بسترهای فقر باعث شده است که دشمن اینگونه از موقعیت استفاده کند اما مقابله فرهنگی چه شده است. این همه دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد. البته نماینده ولی فقیه و نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان کارهای فرهنگی بسیار خوبی انجام داده است اما سازمان های متولی فرهنگ باید بیشتر کار کنند چون دشمن در استان مشغول به فعالیت است. عدم انجام کارهای فرهنگی گسترده باعث شده است که برخی افراد به سمت وهابیت و یمانی ها بروند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: استان نیازمند یک کمیته انتصابات متشکل از نماینده اداره اطلاعات، نماینده مجلس، معاون سیاسی و دیگر مسئولین است. هر کس پیشنهادی برای انتصاب دارد باید به این کمیته ارائه دهد تا صلاحیت های علمی، تخصصی، امنیتی و اخلاقی فرد پیشنهاد شده بررسی شود. با تشکیل این کمیته مدیران موفقی در استان خواهیم داشت که بتوانند استان را تکان دهند. برخی از مدیران 17 سال است که در پست خود باقی مانده اند و دیگر چیزی ندارند که بخواهند مدیریت کنند این مدیران باید جای خود را به جوانان بدهند.

وام های کشاورزی در جیب سیاسیون می رود

دارایی خاطرنشان کرد: برخی از سازمان ها در زمینه فرهنگی با مدیریت استان هماهنگ نیستند. برای این هماهنگی یک کمیته فرهنگ لازم است تا هر کس راه خودش را نرود. عملکرد خوب این کمیته می تواند سپری در مقابل دشمنان شود.

وی در پایان گفت: یک کمیته برای کشاورزان باید تشکیل شود تا مشکلات راحت تر حل شود. کمباین و تراکتور زیاد به خوزستان وارد شده است اما هنوز هم مشکل داریم چون این تجهیزات با عدالت تقسیم نمی شوند و هر کس لابی بیشتری کرد صاحب آنها می شود. وام های کشاورزی به جیب سیاسیون می رود. اگر این کمیته تشکیل شود تسهیلات و تجهیزات کشاورزی با هماهنگی اعضاء و به صورت عادلانه تقسیم می شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خواستار شد: بهتر است شورای اداری برای هر سه شهرستان تشکیل شود که مسئولین آن شهرها بتوانند از نزدیک مشکلات خود را بازگو کنند.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
0
3
مبارکه
:
:
:
آخرین اخبار