تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۶۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفره اکرام ایتام در شب ضربت خوردن ابوالایتام
همزمان با شب ضربت خوردن امیر مومنان حضرت علی (ع) شامگاه چهارشنبه سفره افطاری با همت اداره بهزیستی خرمشهر برای مددجویان مینوشهری با حضور مسئولین این شهر برپا شد.

 مینوشهر که زمانی نخلستانهای سرسبز و رودخانه های پر خروش و باغ های پر بارش محلی برای کار مردمان شهرهای اطرافش بود اینک وضعیت و حال و روزش چنین شده است که بعد از هر مراسم نگاههای مظلومانه مردمانش به سوی مسئولان دوخته شده تا شاید بتوانند زخمی از زخمهای این دیار را التیام ببخشند.
 
امکانات بهزیستی جوابگوی انتظارات مردم نیست

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر که بانی سفره افطار برای مددجویان در مینوشهر بود می گوید: امکانات محدود و اعتبارات اندک دولتی جوابگوی این همه مشکلات و انتظارات مردم محروم مینوشهر نیست.

علی فرحانی عنوان می کند: از سوی اداره بهزیستی خرمشهر به نمایندگی بهزیستی در مینوشهر اعتبارات و امکاناتی ارسال می شود ولی با حجم درخواست ها و انتظارات مددجویان یکسان نیست.

وی می افزاید: ما همواره و همه جا این را گفته ایم که سازمانهای بزرگ چون منطقه آزاد اروند باید در امر رسیدگی به مددجویان همت بیشتری نشان دهد، به خصوص آنکه جزیره مینو در برنامه های اصلی این سازمان قرار گرفته شده است.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر تصریح می کند: فاصله میان مینوشهر تا شهرستان خرمشهر باعث شده تا مردم مینوشهر و مددجویان تحت پوشش این اداره نتوانند به صورت منظم از امکانات و برنامه های که برای آنها تدارک دیده می شود، استفاده کنند.

فرحانی می گوید: کلاسهای حرفه آموزی که به صورت رایگان برای ممدجویان از سوی سازمان فنی و حرفه ای در خرمشهر دایر شده، امری خوب است ولی امکانات رفت و آمد در مینوشهر به اندازه ای ضعیف است که اکثر این مددجویان نمی توانند در این کلاسها شرکت کنند.

50 معلول از 450 خانوار تحت پوشش بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر می گوید: آمار خانواده های تحت پوشش اداره بهزیستی بالغ بر 450 خانوار است و از بین این خانواده ها 250 معلول زیر نظر این اداره تحت پوشش هستند.

وی می افزاید: عمده مشکلات مددجویان مینوشهری نیازهای مالی و نیاز هزینه های درمانی بخصوص برای معلولین است. بالا بودن تعرفه های دارو و درمان به اندازه ای است که این خانواده ها را با مشکلات بزرگی درگیر کرده است و مستمری داده شده از سوی اداره بهزیستی کفاف این همه مشکلات گرانی نیست.

فرحانی به خصلت خوب مردمان مینوشهری از نظر کمک به هم نوع اشاره می کند و می گوید: خصلت خوبی که در بین روستاییان مینوشهری وجود دارد اتحاد، همدلی و کمک به هم نوع است، زیرا به لحاظ بافت محدود به هم دیگر کمک و انفاق می کنند و خوب است دیگر شهرها نیز از این خصلت پسندیده مردمان مینوشهری الگو بگیرند.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر بیان می کند: تنها انتظار ما از مردم مینوشهر این است که خیرین این شهر همانند خرمشهر فعالتر نشان دهند و در کمک به فقرا و ایتام این شهر دریغ نورزند.
 

تاسیس (ان جی او) اعتیاد در آینده ای نزدیک

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر از تاسیس ( ان جی او) با موضوع پیشگیری و درمان اعتیاد در مینوشهر خبر می دهد.

فرحانی عنوان می کند: از وظایف و برنامه های این (ان جی او) تشکیل مهارت های زندگی، برگزاری کلاسهای پیشگیری از اعتیاد، آموزش مهارت های زندگی به زوجین است.

وی تصریح می کند: خوشبختانه آمارها نشان می دهد که وضعیت آسیبهای اجتماعی در مینوشهر بسیار اندک است و این می تواند به دلیل داشتن اعتقادات مذهبی محکم و فرهنگی سنتی و عشیره ای در این منطقه باشد و مدیریت بزرگان و عشایر در این زمینه ها کاملا واضح و مشهود است.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر در بخشی پایانی گفتگو می گوید: در ضیافت افطاری که امشب در مینوشهر برگزار شد 250 مددجوی تحت پوشش این اداره اطعام شدند و همچنین با حضور مسئولان شهری و نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی این فرصت را به مددجویان مینوشهری داد تا پس از افطار ساعاتی را با نماینده شهرشان در خصوص مشکلات گفتگو کنند و مسئولان نیز قول مساعدت و رسیدگی جدی را در این نشست صمیمانه به مددجویان محروم و مظلوم مینوشهر دادند.
 
مینوشهر یا همان جزیره مینو به دلیل داشتن زیبایی طبیعت بکری که از نخلستانهای سرسبزش دارد نیاز دارد که مسئولان به خصوص سازمان منطقه آزاد اروند در اجرای طرح های گردشگری و سیاحتی از خود همت بیشتری نشان دهند چرا که این امر می تواند باعث فقر زدایی و رفع محرومیت برای مردمان این شهر و از سویی دیگر باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه شود.

گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار