تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۷۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصویب تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور
نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان تقاضای جمعی از وکلای ملت برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت پس از استماع سخنان تقاضاکننده این تحقیق و تفحص، در نهایت با 169 رای موافق، 13 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن علنی با انجام تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور موافقت کردند.

بر اساس گزارش اعلام شده از کمیسیون اقتصادی مجلس، سوال اصلی تحقیق و تفحص درباره چگونگی وضعیت مالی و نظارتی صنعت بیمه کشور است. همچنین چگونگی وضعیت صورتهای مالی شرکت‌های بیمه دولتی و غیردولتی در جهت رعایت قوانین بیمه، رعایت ضوابط و مقررات بیمه مرکزی جهت نظارت بر بیمه‌های دولتی و خصوصی و عدم ارائه گزارش مرتبط با تخلفات مالی در بیمه ایران از جمله محورهای فرعی تحقیق و تفحص است که هیئت تحقیق و تفحص باید در جریان بررسی‌های خود به این سوالات پاسخ دهند.

تقاضای تعدادی از نماینگان برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور در جلسه سوم آذر سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و بر اساس ماده 214 آیین‌نامه داخلی پارلمان امروز در دستور کار صحن قرار گرفت.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار