تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۷۰۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان در نشست با مديران بانك ها:‌
از 577 ميليارد تومان تسهيلات اعطايي به خوزستان فقط 800 ميليون تومان جذب شده است!
متاسفانه عملكرد بانك ها در استان ما از لحاظ پرداخت تسهيلات اشتغال به جوانان نسبت به ساير استان ها ضعيف است. در سال جاري از 577 ميليارد تومان تسهيلات اعطايي به استان فقط 800 ميليون تومان جذب شده است كه اين عملكرد براي استان خوزستان با توجه به نقش و اهميت آن در اقتصاد و همچنين جمعيت جوان اش جاي تاسف دارد
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان تصريح كرد: در سال جاري از 577 ميليارد تومان تسهيلات اعطايي به استان فقط 800 ميليون تومان جذب شده است؛ اين عملكرد براي استان خوزستان جاي تاسف دارد.

به گزارش خوزنیوز، هوشمند صفايي در نشست با مديران بانك ها و عده اي از مسوولان استان اظهار كرد: ‌بايد آسيب ها و موانع احتمالي در راه پرداخت تسهيلات خوداشتغالي به متقاضيان برطرف شود. ‌با توجه به اهميت امر اشتغال در استان، موضوع پرداخت تسهيلات به واحدهاي اقتصادي را با جديت پيگيري مي كنيم.
وي افزود: ‌با توجه به ظرفيت هاي اين استان براي اشتغال به نظر مي رسد جوانان خوزستاني با پشتوانه تسهيلات اشتغال دريافتي از بانك ها بتوانند كارهاي بزرگي انجام دهند.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان تصريح كرد: متاسفانه عملكرد بانك ها در استان ما از لحاظ پرداخت تسهيلات اشتغال به جوانان نسبت به ساير استان ها ضعيف است. در سال جاري از 577 ميليارد تومان تسهيلات اعطايي به استان فقط 800 ميليون تومان جذب شده است كه اين عملكرد براي استان خوزستان با توجه به نقش و اهميت آن در اقتصاد و همچنين جمعيت جوان اش جاي تاسف دارد. ما بايد در زمينه پرداخت تسهيلات به نحوي عمل كنيم تا سرمايه گذاران جوان و مستعد به دليل نداشتن سرمايه در ابتداي راه متوقف نشوند.  
وي خاطر نشان كرد: ‌مشكل ديگر ما در بحث اشتغال، واحدهاي موفقي است كه در حال حاضر به دليل وضعيت اقتصادي موجود دچار مشكل شده اند. در صورتي كه به مشكل هر كدام از اين واحدها رسيدگي نشود تعداد بسياري از فرصت هاي شغلي موجود را از دست خواهيم داد.
صفايي در پايان هدف از برگزاري چنين نشست هايي را هماهنگي بيش تر با مسوولان دستگاه هاي اجرايي و بانك ها براي خدمت رساني بهتر به مردم استان عنوان كرد .
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
کارافرین ایذوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
3
ما پنج ساله شرکت تعاونی دانشگاهی تاسیس کردیم اما متاسفانه هر وقت میریم اداره تعاون ایذه میگن اعتبار نیومده!

یکی به داد ما برسه ...
جواني
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
0
استاندار محترم بايد فكري به حال بانكهاي استان نمايد .

آيا ميدانيد در اعطاي وام و تسهيلات در مقايسه با سپرده ها بانكهاي استان در مقام آخر كشور هستند . اين بدان معناست كه بانكهاي استان پول مردم اين استان را صرف رشد و توسعه ساير استانها مينمايند و به مردم استان وام نميدهند . همين است كه فقر در استان بيداد ميكند و بالاترين نرخ بيكاري را داريم . فكر ميكنم آقاي استاندار و معاونت برنامه ريزي و ديوان محاسبات و سازمان بازرسي بيشتر از اين تامل نفرمايند و اجازه اين بدخدمتي به خوزستان و خوش خدمتي به ساير استانها را ندهند.والله بانكها براي خوش خدمتي به مديران خود در تهران منافع استان و مردم آن را به حاشيه برده اند . يك جوان در ساير استانها براحتي وام اشتغال ميگيرد ولي در خوزستان بانكها جانش را به لبش ميرسانند و در آخر وام هم نميدهند. فريادرس كيست؟
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
1
پژوهشگران کارآفرینی در ایران یکی از موانع کارآفرینی را سرمایه و دسترسی به اعتبار و منابع مالی اعلام میکنند. اگر به رابطه بین بیکاری در استان و جذب اعتبارات نظری بیندازیم، بر همگان معلوم خواهد شد که رابطه معنی دار است. جالب است در استانهایی که میزان اشتغال بالاست، میزان جذب سرمایه نیز بالا است. برای نمونه بنده در یکی از شعب بانک های کشاورزی استان اصفهان تقدیر نامه ای از مدیریت بانک کشاورزی استان اصفهان دیدم که در آن از ریس شعبه بدلیل جذب بیشترین اعتبار بمنظور اعطا تسهیلات به کشاورزان و متقاضیان منطقه تقدیر و تشکر شده بود. این در حالی است که گفته می شود در استان ما ترفیع روسای شعب بر اساس عدم تسهیلات دهی و وام است که آن هم دلیل تا حدودی منطقی دارد. چرا که ظاهراً بازگشت وام در استان خوزستان با دردسرهایی همراه است. ولی این نباید مانع جلوگیری از تزریق سرمایه شود. بلکه باید راههای علمی و عملی تری را جستجو کرد. راههایی که بنظر می رسد نیازمند مدیرانی خلاق، ریسک پذیر، حسابگر، آینده نگر و اجتماعی است.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
1
پیشنهاد میکنم به مدیر کل محترم.تعاونی تشکیل دهید و با این پول سه تا کارخانه راه بایندازید قسم می خورم بهتر از وام خود اشتغالی استو وام خود اشتغالی بدهکار بیکار تولید می کند
بی صدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
1
درود
به نظر من باید با بیماری سرطان اقتصاد کشور یعنی بانکها مبارزه کرد . بانکها باعث بیکاری ممتد جوانان هستند .
:
:
:
آخرین اخبار