تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۷۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
3 روز بسیارگرمی که خوزستان پشت سر گذاشت
معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: پس از یک موج گرما در سه روز گذشته، اکنون دمای هوا در سطح استان خوزستان کاهش یافته است.

علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: در سه روز گذشته در استان خوزستان با یک موج گرما مواجه بودیم و روز 27 تیرماه، گرم‌ترین روز استان بود.

وی ادامه داد: در این روز، گتوند با 53 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بود و دمای هوا در شهرهای شوشتر، رامهرمز و امیدیه به 52 درجه و دمای هوا در شهرهای اهواز، اندیمشک، دزفول، شوش، آغاجاری، هندیجان و مسجدسلیمان نیز به 51 درجه سانتی‌گراد رسید.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان افزود: در روز 26 تیرماه نیز شوش با 50 درجه سانتی‌گراد، بیشترین میزان دما در استان خوزستان را داشت و در روز 28 تیرماه نیز دمای هوا در امیدیه، رامهرمز، شوش و گتوند به 50 درجه رسیده بود.

غلام‌پور در بررسی وضعیت امروز هوای خوزستان، گفت: بررسی وضعیت سینوپتیکی نقشه‌های هواشناسی لایه میانی جو، تغییرات جزئی را تا واسط هفته و همچنین استقرار زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای را نشان می‌دهد که بر روی استان واقع شده و جریانات هوا غربی تا شمال غربی خواهد بود.

وی اظهار کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان صاف، در ارتفاعات زاگرس تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی در برخی ساعات توام با وزش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه‌روز گذشته امیدیه، بستان، رامهرمز، شوشتر، هندیجان و گتوند با 49 درجه سانتیگراد گرمترین و ایذه با 27 درجه سانتیگراد خنکترین نقاط استان گزارش شدند. بیشینه دمای هوای امروز اهواز 48 و کمینه دمای فردا صبح نیز به 32 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار